söndag 11 april 2021

10 veckor, 1 födelsedag och 2 tavlor senare...

Inget blogginlägg på 10 veckor... Jag har varit helt "under isen" sen jag skrev sist! Utbränd som jag fortfarande är så tar det extra mycket på krafterna att ställa till kalas med allt vad det innebär. Så när allt var över så stupade jag... 😩

Först var det all förberedelse inför min födelsedag... jag kan ju inte göra några halvmesyrer som ni som följt mig ett tag kanske märkt! 😉 Jag går liksom all in tills jag stupar. Och det gjorde jag... Men nu har jag repat mig rätt bra och vill försöka komma igång med bloggen lite igen!

Jag berättar om det som varit sen sist i kronologisk ordning, d v s jag börjar med födelsedagsbestyren:

Först hade jag ju ingen jäst hemma utan fick skicka iväg Käre Maken in till stan för att handla. Dagen efter det så kom jag äntligen igång; då blev det en plåt bullar bakade! 

Jag gav de två minsta bullarna till Käre Sonen så han fick provsmaka dem. Jag äter ju inte gluten så jag kunde ju inte smaka... Men han gav tummen upp och jag frös in resterande bullar i väntan på gästerna!

Under veckan fram till mitt kalas bakade jag 4 sorters kakor, havrebollar och en kladdkaka - allt veganskt och glutenfritt! Och jättegott! 😋

100 % hembakat!

Sen efter min födelsedag (som var den 8/2) var jag helt slut och ändå bjöd jag hit några "eftersläntrare" som inte kunde komma på kalaset. Och inte bara en gång... What can I say... Jag är en supersocial person! 😁

Men alla kalasen - både det "officiella" och de andra minivarianterna - blev väldigt lyckade! Och goda... 😋 Men shit! va slut jag var! Det har tagit tills nu att komma tillbaka till där jag var innan! Tur man bara fyller år en gång om året!

Moving on; i början på mars kom min Kära Tvillingsyrra Rosali hit några dagar! Vi hade inte setts sen i höstas och vi kommer kanske inte kunna ses förrän nästa höst (eventuellt) så nu passade vi på när syrran hade ledigt några dagar!
Rosali ville gärna prova på att göra en Fluid Art-tavla och så kom det sig att även jag gjorde en! Årets första (och hittills enda)! 

Här kommer Rosalis tavla: 

Och här kommer min tavla: 
Och här kommer ett bonusfoto: 
Syrran var väl inte så jättenöjd med sin tavla men jag tyckte att det var ett bra första försök!

Hur har det gått med mina behandlingar hos Jennifer på Juicy Healing då? Ja, det tänkte jag berätta om i kommande blogginlägg, men redan nu tänkte jag avslöja att från och med i morgon så kommer här bli andra bullar än bagaren bakar! 😉 Mina sovtider är värre än nånsin - jag kommer oftast inte i säng förrän vid 5 - 6-tiden på morgonen... Och trots alla behandlingar och att jag äter relativt nyttigt så fortsätter vikten att smyga sig på och jag kan inte påstå att jag mår just nåt bättre... Och jag begriper verkligen inte varför! Eller... Jo en förklaring har jag faktiskt fått men även den kommer jag berätta om i kommande blogginlägg! Men den handlar inte om att jag äter förmycket eller rör mig för lite!

Odling 2021 kommer se lite annorlunda ut för min del. Jag har inte satt ett enda frö i år! Dels för att jag inte har nån plats för dem med tillräckligt bra ljus och dels för att jag inte orkar pressa mig till att komma ihåg att vattna var och varannan dag. Jag behöver lägga min ork där den behövs bäst! Så i år åker jag till handelsträdgår'n och köper färdiga plantor! Men det blir inte förrän risken för frost är över!

Jaha, det här får bli allt för denna gång! Nu får vi hoppas att det inte tar 10 veckor till nästa blogginlägg... Nä, det ska vi väl verkligen hoppas att det inte gör! Jag ska skärpa mig, för jag tycker ju att det är så roligt att blogga! 😊

'till next time!

Anneli.

Inga kommentarer: