söndag 25 april 2021

Jag fryyyser!

Nu har jag bestämt mig! Från och med imorgon, måndag, lättar jag lite på mina egenbestämda restriktioner!

Efter idag har jag fullgjort min intention att bara äta salt- & fettfri Raw Food i 2 veckor och det har gått över förväntan bra! Min första intention var ju att bara klara en vecka och sen skulle jag ta det dag till dag, men första veckan gick ju så bra så jag bestämde mig för att ta en vecka till. Men nu börjar det bli lite tråkigt... Jag längtar efter varm mat, för jag fryser så in i vassen! Jag tror även att jag behöver lite fett för under dessa två veckor har min hud blivit ganska torr och fnasig och det tror jag kan bero på fettbrist.

Egentligen hade jag tänkt att vänta med att leva på Raw Food tills vädret blivit lite varmare för det känns lite lättare då på nåt vis. Men så fick jag en dag helt enkelt bara nog av mig själv, min trötthet, hjärndimma och övervikt och bara bestämde mig för att nu jäklar gör jag det! Och så gjorde jag det! 😊

Nu tänker jag så här: Om jag utan större mankemang har klarat 2 veckor med Raw Food fast det varit så kallt så kan jag ju utan problem klara av en Raw Food-vecka - säg varannan månad?! Just nu känns det iallafall som att jag skulle kunna få det att funka! Förut höll jag ju på med periodiska fastor av olika slag men det känns inte som att jag vill återgå till det! Det här känns bättre! Jag får ju äta hur mycket som helst och behöver aldrig vara hungrig! 

Under de här 2 veckorna har jag druckit Heavy Metal Detox Smoothie alla dagar utom igår (då åt jag bara frukt fram till middan) och jag har gjort sellerijuice som jag druckit på fastande mage varje morgon och det tänkte jag försöka fortsätta med så ofta jag bara orkar! 

En ekologisk och en icke ekologisk selleri.

Egentligen vill jag bara ha ekologisk selleri, men den är både mindre och dyrare! Just nu går en ekologisk selleri lös på ca 25 kr medan en betydligt större icke ekologisk selleri kostade 9.90 på LIDL denna och förra veckan. Vad göra? Ja, plånboken måste ju få vara med i det beslutet och vi har kommit fram till en kompromiss: jag kör ca 50/50! Eller 40/60 till fördel för den icke ekologiska... Men det får vara så när plånkan är tunn! 

Det här med att jag får äta hur mycket jag vill förresten; jag tycker att jag äter mindre nu! Jag känner mig nästan aldrig hungrig! Vad det beror på kan man kanske tvista om men min gissning är att jag får så grönjävligt mycket näring i mig varje dag så kroppen och knoppen är liksom nöjda! 😊
Och apropå knoppen: hjärndimman har lättat lite och jag känner mig piggare än för 2 veckor sen! Jag märker även att jag sover lite mindre - jag vaknar innan alarmet går igång iallafall! Det ser jag som ett kvitto på att det här har gjort mig gott!

Sen är det ju som bekant söndag idag! Och vad är det jag gör varje söndag? Går i kyrkan? 😇 Nä... men jag väger mig! Från förra söndagen till idag hade jag gått ner 1,3 kilo! Inte lika mycket som förra veckan då jag gick ner hela 3,2 kilo(!) men det hade jag inte väntat mig heller! Det är inte hållbart att gå ner så mycket - det är knappt ens hållbart att gå ner 1,3 kilo på en vecka! Kroppen måste ju hänga med och ta hand om alla gifter som frigörs från fettdepåerna, så att gå ner för fort är inte så listigt! Nä, -1,3 kilo denna vecka tycker jag var över förväntan! Men självklart är jag glad! 😁 Jag bara hoppas att min lever inte blir överbelastad! Men jag får lita på att min kropp och alla organ vet vad de gör, för det är ju sånt som inte jag har nån kontroll över!

Med hopp om en friskare, piggare och slankare framtid,
Anneli.

Inga kommentarer: