torsdag 22 april 2021

Bättre än sex! ;o)

Ja faktiskt! Det var till och med bättre än både sju, åtta och nio! Ja, jag får nog säga att det här var en tia; en riktigt fullpoängare!

"Vad snackar hon om nu då" kanske du undrar? Jo det ska jag berätta men jag måste ta det från början så du förstår varför det här var en riktigt fullpoängare!

För sisådär en 15 - 20 år sen gjorde vi om vårat badrum och då passade jag på att skaffa ett sånt där stort, trekantigt badkar för jag älskar att bada! Och bada gjorde jag! 😌
Men med tiden blev vattnet som kom ur badkarsblandaren svalare och svalare och jag fick vrida upp värmen mer och mer. Till slut hade jag vridit upp värmen så mycket det bara gick och för en tid var det lagom duschvarmt men om jag skulle bada så fick Käre Maken koka stora kastruller fulla med skållhett vatten och komma upp med och hälla i badkaret! Men till slut så blev vattnet så svalt i den kranen att det inte var nån idé längre! Så i ett par år har jag fått duscha i ganska svalt vatten och avstått ifrån att bada. 😢 Men vattnet fortsatte sakta att bli svalare...

Många var de gånger som jag klagade till Käre Maken men han kunde inte förstå vad det kunde vara för fel och att ta hem en VVS-kille kostar ju en del... Så tiden gick... 
Men till slut fick jag nog! Jag slog näven i bordet och sa: "Hörru du din jäkla sprätt"! Nä, det gjorde jag inte! He he... 😉 Men jag sa att nu måste vi ta tag i det här, för jag står inte ut längre! Det är inte OK att jag ska behöva frysa varje gång jag duschar så nu måste vi ta hem nån som kan titta på det där! Så då ringde Käre Maken till en rörfirma här i stan! Och igår - ÄNTLIGEN - fick jag hjälp med kranen! Så i morse när jag duschade behövde jag inte frysa! Aaaaaah... Såååå skönt!! 😌 VARMT vatten!!! Det är helt klart underskattat! 😛 

Det var alltså själva badkarsblandaren det var fel på. Nånting inuti hade fastnat så att det liksom inte "hängde med" när jag vred upp värmen. Men nu har jag en helt ny blandare och den funkar perfekt! Gissa om jag är nöjd! 😊

Nu kanske du undrar varför det bara var jag som klagade på att det var för svalt vatten i badkarsduschen och då kan jag berätta att det är bara jag som använder den. Vi har nämligen även en duschkabin som Käre Maken och Käre Sonen använder, men jag avskyr att duscha där! Jag får klaustrofobi i den, trots att jag inte ens har klaustrofobi! Det är för trångt och instängt liksom! Nä tacka vet jag mitt badkar! Speciellt nu när det finns varmt skönt vatten där igen! Aaaaah... 😏

Anneli. 

Inga kommentarer: