onsdag 14 april 2021

Heavy Metal Detox Smoothie - Qué?

Hårdrocks-smoothie? Ja, det hade vart nåt! 😉 Men nä, inte riktigt! 😊

Igår skrev jag ju lite om Medical Medium och det är han som är upphovsman till denna Heavy Metal Detox Smoothie (och sellerijuicen som jag också skrev om)!
Medical Medium säger att för att få ut giftiga metaller ur kroppen så behövs 5 nyckelingredienser och dessa är: Atlantisk Dulsealg, Spirulina, Korngräsjuicepulver, färsk Koriander och Blåbär. Dessa 5 ingredienser har en synergieffekt och hjälper varandra att på ett säkert sätt föra ut giftiga metaller ur kroppen. 

"Ja men Chlorella då"? kanske du undrar. "Det ska ju vara bra på att ta ut metaller ur kroppen, eller"? 
Enligt Medical Medium stämmer inte detta. Chlorella är som en "klumpig gammal vän" som plockar upp metallerna men tappar dem på vägen ut säger han. Men kvintetten jag skrev här ovan kan tillsammans göra jobbet!

"Men hur får vi in dessa giftiga metaller i kroppen då"? 
Det sker på flera olika sätt! Det finns små mängder i t ex vanligt kranvatten och i frukt och grönsaker - framför allt de som inte är Eko. Det finns i fisk, amalgamfyllningar, mat som är lagad i aluminium(kastruller/folie), i vacciner och överförs från mamman när babyn ligger i hennes mage bland annat. 
"Men det är så små mängder, så de kan väl inte göra nån skada" kanske du tänker. Ja, det är ganska små mängder, men dessa små mängder ackumuleras i kroppen (bland annat levern och hjärnan! 😱 ) och har svårt att ta sig ut på egen hand. Dessutom - apropå synergieffekten -  så har det aldrig undersökts hur dessa olika metaller påverkar när de blandas, vilket de ju gör i vår kropp! Det är rätt läskigt när man tänker på det... 

Heavy Metal Detox Smoothie för 2 dagar!

Vi människor är födda med ett immunförsvar som är tänkt att skydda oss från virus och bakterier men har vi för mycket giftiga metaller (och andra gifter) i kroppen (och för lite näring) så kan det inte jobba optimalt. Därför är det viktigt att vi försöker ta ut så mycket gifter vi bara kan och tänker på vad vi stoppar i oss (och på oss!) för att få så lite gifter i oss som möjligt. 

I min Heavy Metal Detox Smoothie har jag förutom de 5 nyckelingredienserna även banan, apelsin, hallon, jordgubbar, ananas, päron, mango... ja inte allt på en gång, men det jag känner för och har hemma. Dessutom har jag alltid färsk spenat eller grönkål också. 
För att göra det lite lättare för mig så gör jag alltid dubbel mängd av smoothien så att jag varannan dag har en färdig som står och väntar på mig i kylen! 😎

Hur det smakar? Riktigt gott faktiskt! 😋 Men jag ska inte ljuga; en "vanlig" fruktsmoothie är godare, liksom "renare" i smaken, men en Heavy Metal Detox Smoothie är tillräckligt god för att slinka ner utan problem! 

För att läsa vad Medical Medium skriver om de 5 nyckelingredienserna och hans recept på smoothien kan du klicka HÄR så kommer du till hans hemsida och direkt till hans post om nämnda smoothie!
Väl bekomme!

Anneli.

Inga kommentarer: