fredag 20 november 2020

Stiltje och ett tråkigt besked

Nä, nu får det banne mig vara slut på den här jä-la Coronan! På grund av den fick jag ett tråkigt besked igår. 😢 Du vet, det här Hantverk- och Återbrukscaféet jag brukar vara på på torsdagskvällarna har blivit inställt! I och med att det drivs som en cirkel i IOGTs regi så gäller deras regler och de har ställt in alla fysiska cirklar tills vidare! Trots att vi brukar sitta i den stora salen med flera meter emellan oss vid egna bord och det finns handsprit o.s.v. så får vi inte träffas mer. 😭 Så nu är det lilla andningshålet i tillvaron borta! Suck... 😞

Jag åkte bort till Logen igår iallafall för att hämta min stickning och ett garn till så kanske jag kan få lite ro att sticka lite hemma. Det är det att när man är hemma så finns det så mycket annat att göra så risken är att stickningen inte blir av... Men vi får se! Nån liten stund kanske det kan bli ändå. 

Garnnystanet till höger är jag inte säker på är samma som det jag håller på att sticka med; jag tyckte att det var aaaaningens tjockare när jag kollade noggrannare när jag kom hem. Hmmm... det är ju inte så bra... Men jag tycker mig minnas att det finns ett exakt lika dant garn som det jag håller på att sticka med nu så jag åker nog till Logen nån dag och kollar. Men det får bli nästa vecka för nu ikväll kommer Käre Sonen den äldre hem och hälsar på sina "päron" och sin lillebror över helgen så då vill jag passa på att hänga så mycket som möjligt med honom! ♥ 

Nåt annat jag hoppas händer nästa vecka är att det blir fler behandlingar hos Jennifer på Juicy Healing, för den här veckan har det varit totalstiltje med det! Vi har inte lyckats hitta nån bra tid när vi båda har kunnat för Jennifer börjar bli ganska fullbokad (tror jag det, så duktig som hon är)! Ett litet tips om du vill boka tid hos henne är att det är lättare att få tid på förmiddagarna! Men då sover ju jag så det passar inte mig. 😛

Ja men då så! Då ska jag fixa med lite annat i väntan på Käre Sonen den äldres återkomst! I'll be back när det hänt nåt mer som jag vill berätta om, t ex att jag träffat Jennifer och fått en behandling igen eller nåt annat jag tycker passar att skriva om här på bloggen!
På återseende!

Anneli.

Inga kommentarer: