torsdag 26 november 2020

Min nya hälso"resa" del 11 + ny tavla

Ny slagsida och punkterad vänsterskinka! Japp! Igår var jag hos Jennifer på Juicy Healing igen! Och det var på tiden tycker jag för det gick hela 11 dagar emellan förra behandlingen och den här!

Igår var det dags att ge sig på mitt vänstra ben igen - det "motsträviga" benet! 😉 Motsträvigt är väl kanske inte rätt ord egentligen men det är som att det benet behöver en längre bearbetning jämfört med mitt högra ben för att få igång flödet. Det sitter väl fler stagnationer i vänsterbenet av nån underlig anledning...

Precis som förra vändan, när Jennifer behandlade först höger skinkhalva och ben och ett par dagar senare vänster skinkhalva och ben så känner jag stor skillnad på den sidan som fick behandling mot den sidan som inte fick! Det är inte riktigt lika tydligt denna gång men det tror jag beror på två saker:
1. Skinkhalvan och benet hade ju redan fått en behandling och var redan lite bättre jämfört med innan jag fått nån behandling alls.
2. Hallå! Vi talar om vänster skinkhalva men framförallt ben här! Det ÄR mer svårbehandlat än det högra! Men det ska bli spännande när jag ska tillbaka för att behandla höger skinkhalva och ben på lördag och jämföra hur jag känner då! För skillnaden märkte jag ju tydligast på högra sidan förra gången!

När jag kom hem från Jennifer igår kväll lagade jag lite mat, käkade och sen gick jag ut till Da House för att göra ett nytt försök på en tavla med cerisa och gröna inslag till min Tvillingsyrra Rosali. De andra tavlorna jag gjorde blev visserligen fina men det cerisa lös med sin frånvaro... Men nu jäklar tänkte jag! Nu ska hon få cerise så hon tiger! Det gick ju så där...

Alltså; jag började med att hälla bara cerise färg över hela kanvasen och vickade runt den så hela blev täckt. Förhoppningen var att den färgen skulle komma upp som celler genom de andra färgerna jag sen hällde på. Men... nä! Så blev det inte! Men det blev så här: 

Det blev iallafall ganska mycket cerise! Vi får väl se vad hon tycker sen när hon får se den!

Det är inte lätt att göra tavlor efter någons beställning! Dels för att Fluid art mer eller mindre är experimentell verkstad varje gång och dels för att bilden som personen har i huvudet kan vara väldigt annorlunda mot vad jag tänker av den beskrivning jag får. Man får helt enkelt bara göra sitt bästa och så blir det som det blir! Tur att det är så himla roligt! 😊

Anneli.

Inga kommentarer: