fredag 6 november 2020

Det går framåt!

Idag känner jag mig ganska stressad. Imorgon ska jag på 50-årfest hos min kompis Monika och jag har en hel del att stå i inför det. Jag ska slå in hennes presenter, hitta vad jag ska ha för kläder och förbereda det jag ska äta och dricka där, för det lär inte finnas just nånting för mig där borta! Jag äter ju varken smörgåstårta eller fikabröd, och kaffe har jag inte druckit på minst nån månad eller så och vill helst inte dricka igen... (kanske en liiiten kopp bara för att det är så gott...) så jag tänkte koka eget örtté och ta med mig i thermos (fest eller inte; jag måste ju försöka få i mig de där 3 literna jag ska dricka per dygn och då känns örtté som bästa alternativet) och så behöver jag ta med nåt att äta. Jag har bestämt mig för att göra ett slags glutenfritt stekpannebröd som faktiskt är riktigt gott och är lätt att ta med sig. Själva smeten gör jag ikväll men jag steker dem nog inte förrän imorgon. Vilket betyder att jag måste komma upp ur lopphögen ganska mycket tidigare än vad jag är van vid, vilket i sin tur betyder att jag behöver gå och lägga mig tidigare än vad jag brukar... Hur ska det gå, hur ska det gå?? Ja, det måste gå!

Men innan jag sätter fart med allt det där så vill jag bara visa dig hur långt jag kommit på min sjal! Igår var det ju torsdag och Hantverk- och Återbrukscafé i Logen här i byn och då kom jag så här långt på sjalen: 

Det går framåt! Men än är det långt kvar till den är klar och eftersom jag bara stickar ett par timmar på torsdagarna så lär det ta ett tag..! Men det gör inget! Jag har inte bråttom! Med det iallafall... Men nu börjar jag få bråttom med allt jag behöver göra ikväll! Så här har inte jag tid att sitta! Så... Over and out för denna gång!

Anneli.

Inga kommentarer: