tisdag 24 november 2020

Tre nya tavlor.

Nuförtiden går det långt mellan gångerna, men igår gick jag faktiskt ut till Da House för att göra ett par tavlor! Min tvillingsyrra Rosali har nämligen bett mig att göra en tavla i olika gröna nyanser + cerise så jag tänkte att jag skulle göra två stycken och hoppas att hon gillade åtminstone en av dem. Hon är petig med färger min syrra så vi får väl se vad hon tycker när hon får se dem, men så här blev de iallafall.
Och förresten; alla tavlorna är 21 X 30 cm.

Här är den första jag gjorde: 

Det blev väldigt mycket celler på den här tavlan! Men det gröna och det cerisa kom liksom inte fram som jag hade velat, för cellerna kom från den vita färgen som jag grundade tavlan med och de la sig liksom ovanpå... Men JAG tycker att den här tavlan blev jättesnygg! Nu återstår det bara att se vad Rosali tycker!

Den andra tavlan jag gjorde blev så här: 

Du kan aldrig gissa hur jag gjorde den här! Jo, det kanske du kan men om inte så ska jag berätta att när jag gjorde den första tavlan så blev det ju massa färg som jag hällde av från den när jag vickade runt alla färgerna och den färgen hamnade ju på bordet. Så jag höll den nya kanvasen så att jag bara kunde skrapa ner färgen på den och så vickade jag runt den så hela kanvasen skulle bli täckt och voilà! Då blev den som du ser! Jag hade egentligen bara tänkt att använda den färgen som "glidfärg" för de nya färger jag hade tänkt att hälla på, men jag tycket att den blev så läcker som den blev att jag lämnade den så och gick och hämtade en ny kanvas till den sista tavlan jag gjorde!
Den är ju rätt ljus den här tavlan men jag tror att den kan göra sig i t ex en mörk hall eller annat ställe där man behöver nåt som lyser upp! Och annars kan jag ju alltid måla över den! No worries!

Den sista tavlan jag gjorde igår blev så här: 

Även den här tavlan tycker jag blev jättefin, men det cerisa lyser med sin frånvaro... och var den lila färgen kom ifrån - ja, det vet inte jag! Den liksom bara dök upp! Men massa celler blev det iallafall! 

Nu ska det bli spännande att få höra vad syrran tycker om mina nya "mästerverk"! Jag tror jag vet vad hon kommer att säga... men jag ska inte lägga orden i hennes mun! Hon får säga det själv!

Ja men då så! Det var allt för denna gång! Kommentera gärna och berätta vad du tycker om tavlorna!

Anneli.

Inga kommentarer: