tisdag 1 december 2015

Premiär X 2

1 december idag... För mig betyder det 2 saker:
1. Från och med idag är jag officiellt förtidspensionerad!
2. Jag får börja öppna min adventskalender med 24 olika téer!

Att vara förtidspensionerad/sjukpensionerad känns... så där. Självklart hade jag hellre velat vara frisk och kunnat arbeta, men under rådande omständigheter så är det det bästa som kunde hända! Slut på stressen att pressa iväg sig till jobbet! DET känns bra!

Dagens té i adventskalendern är ett örtté som påstås ha smak av körsbär.
Hmmm... Jag känner inte tillstymmelse av körsbärssmak på detta té, trots att det nu fått dra ganska länge!
Antingen så har de skrivit fel, eller så har de bara sprungit förbi med körsbären när de tillverkade det här téet... Besvikelsen blev hur som stor, för jag älskar körsbär! Men annars var det väl Ok... smakar örtté...!
Ingredienser: Björnbärsblad, äppelmynta, jordgubbsblad, ringblomma, blåklint, solros.
(Uppdatering 22/12. Så här efteråt ser jag att det står Cheery, vilket betyder Glad! Alltså inte Cherry som alltså betyder Körsbär. My bad!)

Imorgon blir det en ny smak från min tékalender. Det ska bli spännande att se vad det kan vara - jag har faktiskt inte tittat efter!

Anneli.

Inga kommentarer: