tisdag 15 december 2015

Skenet bedrar - igen!

Dagens té var ett ört-té - igen... och även detta té luktade (ursäkta alla ormälskare) PYTON! Men vis av erfarenheten från igår så tog jag inte ut nåt angående smaken i förskott!
Och det visade sig att jag gjorde rätt i. Dagens té smakade faktiskt riktigt gott!
Ingredienser: Björnbärsblad, backtimjan, fänkål, isop, fläderblom, salvia, enbär, grönmynta, malva.
Men om det gör att jag kan andas lättare (det heter ju "Breath Easy")... Nä, det vet jag inte... 

(Men vän av ordning undrar lite stillsamt: Det heter väl iallafall Breathe (= andas) och inte Breath (= andning)...!) Nåja... :P 

Anneli.

2 kommentarer:

Gabbi sa...

Åhh vad glad jag blir att du gillar min blogg! TACK så mycket! :)

Svar: Ja men det räcker med 1 g saffran, det smakar mycket saffran kan jag lova :) Glutenfria möer suger ju åt sig vätskan på ett annat sätt, så det är därför det är mer vätska än vanligt :)

Anneli Sjögren sa...

Ok! Tack för svar!! Jag ska absolut baka dem!! Idag bakade jag vanliga lussebullar, för jag hade mitt tjejgäng här på fika och ville ha nåt hembakat att bjuda på. Självklart kunde jag inte låta bli att äta en av dem (plus några köpe-pepparkakor...), men min mage blev inte så glad på mig...! Magen blir inte "katastrof-dålig" men inte fasen blir den glad heller..! Nä, efter Nyår blir det andra bullar - då ska jag verkligen skärpa mig; gluten och socker ska bort ur min diet! Men fram tills dess fuskar jag lite... :P