torsdag 10 december 2015

Dagens té: nr 10

Dagens té i té-adventskalendern luktade inte gott... Det var ett ört-té med en svag hint av... gödselstack..? Ja, nånting åt det hållet i varje fall!
Ingredienser: Citronverbena, malva, citrongräs, päronbitar, kvitten, basilika, rosenblad. 
Jag måste erkänna att jag börjar tröttna på alla ört-téerna... ingen av dem har varit särskilt goda tyvärr! Så som ni förstår så hade jag inga stora förhoppningar om dagens té. Trots att det heter "Free Spirit"... och om nån är en free spirit så är det jag!
Men döm om min förvåning när det inte smakade riktigt lika illa som det doftade! Det var väl inte särskilt gott heller i och för sig, men jag tyckte ändå att det var drickbart. Typ... Men doften av gödselstack finns kvar... :o( Så, Nä! Det här téet är inget jag skulle välja om jag skulle köpa té!

Anneli.

Inga kommentarer: