måndag 14 december 2015

Skenet bedrar

Dagens té i min Adventskalender var återigen ett ört-té - och det luktade pyton! (Och till alla ormälskare där ute så vill jag bara säga att jag vet att pytonormar inte luktar illa... det är bara ett uttryck! ;-) Men ärligt: När jag satte näsan intill påsen och kände doften tänkte jag "ve och fasa"! Det gjorde jag faktiskt!
MEN: Jag blev förvånad! Skenet bedrog! Det var faktiskt riktigt gott för att vara ett ört-té! :o) Men om det lugnar mina stackars utbrända nerver (det heter ju "Calm your Nerves"), ja det återstår att se!
Ingredienser: Citronmeliss, äppelmynta, lavendel, humle, blåklint, apelsinskal.
Anneli.

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Jag har faktiskt samma tekalender! Jag var också skeptisk mot dagens smak, men den var ju riktigt god! :)

Anneli Sjögren sa...

Haha!! Va roligt att vi tyckte lika!:D
Det är lite spännande att brygga sig en kopp té varje morgon som man inte har en aning om hur den kommer att smaka! :P