onsdag 9 december 2015

Dagens té: nr 9

Dagens té i adventskalendern är ännu ett slags kryddté.
"Ginger Sun". När jag luktade på tépåsen var den dominerande doften ingefära. "Det här kan bli gott" tänkte jag, men av nån underlig anledning försvann mycket av ingefärsdoften direkt tépåsen doppats i det heta vattnet...
Ingredienser: Ingefära 33 %, citrongräs, apelsinskal, ceylonkanel, kardemumma, lakritsrot, citronmeliss, rosenblad, solros.
Jag hade lite mindre vatten i koppen idag, för jag tänkte att det skulle bli lite mer "swung" i smaken, men det hjälpte inte så mycket... Det är bara att konstatera att innehållet i dessa tépåsar är och förblir anpassade till "normala" tékoppar - inte 7-deciliters-schabrak som min kopp!

Men smaken då? Jo, jag tyckte att det var helt Ok. Men ingefäran kom inte riktigt fram tycker jag, och dessutom fanns där en liten bismak av... nåt Indiskt... typ lite rökelse-aktig smak... vilket är helt Ok med mig! Jag gillar lite "konstiga" smaker - ibland...!

Anneli.

Inga kommentarer: