fredag 4 december 2015

Tè med ladugårdssmak någon?

Dagens té i adventskalendern är ett örtté som när jag luktade på det gav mig associationer till en ladugård! Japp! Det hade en diffus doft av ladugård!
Döma av vad som står på tékuvertet så ska man tydligen bli modig av det här téet... och ja, det krävdes ett viss mod till att smaka det som ni förstår!
Men smaka gjorde jag, och det smakade... lite som det luktade faktiskt...! Inte särskilt gott alltså.
Ingredienser: Citronmeliss, citronverbena, citrongräs, grön havre, lakritsrot.
Inte ens citronskivorna tog bort den oangenäma smaken helt... Man kan i bästa fall säga att det blev drickbart, men absolut inte gott! :o(

Nä, nu får jag hoppas på att de andra téerna är godare, för téerna hittills har varit en besvikelse! Ja, det skulle vara 2:a dagens Earl Grey-té då som var gott, men det är å andra sidan ett sånt vanligt té...
Till resten av tépåsarna säger jag bara: SURPRISE ME! Och då menar jag på ett positivt sätt...!

Anneli.

Inga kommentarer: