fredag 11 december 2015

Dagens té: nr 11

Jaha ja... Ett ört-té igen...
Jag kan inte påstå att förväntningarna är särskilt höga med tanke på vad jag tyckt om just ört-téerna hittills...
Ingredienser: Björnbärsblad, citrongräs, citronmeliss, lindblomma, blåklint, ringblomma, rosenblad.
Men detta té var över förväntan! Bland annat så innehöll det lindblom, och det tycker jag är gott! Och lindblomssmaken kändes faktiskt både på doften och smaken, så det här ört-téet får faktiskt godkänt! Vem hade trott...? ;o)
Enligt Käre Maken - som har läst på paketet - så är det inte så många ört-téer kvar nu i adventskalendern... Heeelt Ok för mig!! :o) Jag hoppas på fler goda, svarta téer, men frukt-téer och krydd-téer går också bra!

För övrigt så vill jag inte läsa i förväg vilka téer som kommer; jag gillar att bli överraskad! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: