måndag 21 december 2015

Dagens té: nr 21

Dagens té i adventskalendern var... ett ört-té! (Surprise, surprise... Not!)
Doften var... både lite god och lite... INTE så god... Det goda var nån mintig doft, och det inte så goda... ja, jag har ingen aning!
Ingredienserna var som följer: äppelbitar, koriander, fänkål, nypon, grönmynta, anis, citronmeliss, blåklint. 
Smaken var helt Ok. Inte så att jag skulle köpa hem en hel förpackning, med klart drickbart! Men koriander i ett té... Mysko! Inte för att det smakar av koriandern, utan precis som gårdagens té så var det ändå välkomponerat!
Nu är det bara 3 téer kvar. Det ska bli spännande att smaka dem - även om jag inte har alltför höga förhoppningar om att jag kommer att gilla dem... Men man vet aldrig! Jag får göra som loppan, och leva på hoppet!

Anneli.

Inga kommentarer: