söndag 13 december 2015

Vinterlek på Lucia?

Dagens té i Adventskalendern heter "Winter fun", men var är vintern? Det är vad jag undrar!
På tyska heter téet "Snöbollsskratt", men det känns lika malplacetat det! Snön lyser med sin frånvaro trots att det är Luciadagen idag! Inga snöbollar alltså, men väl té!
Ingredienser: Äppelbitar, nypon, havtorn, rooibos, ceylonkanel, kryddnejlika, apelsinskal, päronbitar, lakritsrot, eterisk olja från mandarin.
Dagens té var inte helt olikt gårdagens: lite kryddigt och fruktigt på samma gång, och fortfarande en nejlike-smak som tar över lite för mycket. Dagens té får godkänt, men inte mer än så...! (Fast jag är glad så länge jag slipper dessa evinnerliga ört-téerna...).

Nu önskar jag alla mina läsare en härlig Lucia och tredje advent!

Anneli.

Inga kommentarer: