fredag 18 december 2015

Té i ny miljö

Idag fick jag lite feeling när jag skulle fotografera dagens té, och bytte miljö; från köket till vardagsrummet! Lite variation skadar inte tänkte jag! Ja, redan igår var jag ju lite kreativ när jag tog kort på tépåsen i orkidé-krukan, men det kortet togs ju fortfarande i köket... men idag gick jag "all in"! ;o)
Först blev det som ni ser en bild mitt i julpyntet! Men sen tog jag ett lite mer "traditionellt" foto också:
Jag glömde faktiskt bort att lukta på tépåsen innan jag hällde kokande vatten över den, så doften kan jag inte säga nåt om idag. Men dagens té var ett frukt-té iallafall, och smaken var helt Ok!
Den dominerande smaken var äpple, men sen kunde jag inte urskilja någon mer specifik smak.
För första gången läste jag innehållsförteckningen på förpackningen, och detta té innehåller: nypon, äppelbitar, hibiskus, apelsinskal, ceylonkanel, eteriska oljor från apelsin och vanilj. Jag tänkte att när jag får en lugn stund så ska jag gå tillbaka till alla blogginlägg om min té-adventskalender och skriva till vad de olika téerna innehåller, så kan ni om ni är intresserade gå tillbaka och läsa det.

En annan sak jag "råkade" se när jag läste innehållsförteckningen på dagens té, var att det är så många som 4 ört-téer till av de resterande 6! Och jag som trodde det var typ slut med dem...! Men Käre Maken hade läst slarvigt när han sa till mig att det inte var så många ört-téer kvar... :o( Jaja... Förhoppningsvis är det goda ört-téer... men det visar sig!

Anneli.

Inga kommentarer: