torsdag 17 december 2015

Eldvatten?

Dagens té i adventskalendern var äntligen något annat än ett ört-té! Vad var det då? Jo; ett Rooibos-té. Men inte vilket Rooibos som helst, utan ett "Chai Rooibos Fire Tea" minsann! Jojo! :o)
När jag öppnade kuvertet och tog en sniff på tépåsen så studsade jag ever so slightly bakåt! Det doftade nåt starkt... som nästan stack lite i näsan... som typ kamfer. DET var nåt nytt! :o)
Ingredienser: Rooibos 43 %, ingefära, cassiakanel, fänkål, kakaonibs, kardemumma, kryddnejlika, stjärnanis, appelsinskal, blåklint.
Hur ska jag beskriva smaken då...? Den var inte lika stark som det luktade som tur var, men den hade lite sting om man säger så! Jag har aldrig druckit ett Rooibosté som smakar så här! Det smakade typ inte Rooibos överhuvudtaget! Men jag gillade det - det var gott! Och annorlunda! Och inte ett ört-té...! ;o)

Anneli.

2 kommentarer:

Minna sa...

så himla mysigt med te-kalender :)

Anneli Sjögren sa...

Ja visst är det! Trots att många av téerna inte smakat mig alls så är det nåt visst med att veta när man kommer ner till köket för att äta frukost att det finns ett nytt té att testa! :D