söndag 20 december 2015

Välbalanserat!

Dagens té - åter igen ett ört-té - hade en ganska svårbeskrivbar doft... den närmaste beskrivning jag kan ge är jordig/örtig. Men jag gillar jordiga dofter/smaker (inom rimliga gränser...).
Ingredienser: Grön havre, björnbärsblad, ingefära, brännässla, fänkål, galanga, Grekiskt bergsté (sårmynta).

Smaken var nästan lika svårbeskrivbar som doften... men jag gillade den! :o)
När jag tog en klunk, blundade och verkligen kände efter så kunde jag ana ingefäran, men den var väldigt subtil... Och efter en klunk till kunde jag även känna fänkålen! Jag måste nog säga att detta var en väldigt välbalanserad smak! För att vara ett ört-té så var det här téet väldigt gott! Jag skulle nog faktiskt t o m kunna tänka mig att köpa det!
Mycket bättre betyg än så kan man inte få av en "svart té-älskare" som mig! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: