söndag 6 december 2015

Tomtens hemlighet

Santa's Secret - Tomtens Hemlighet - kallas dagens té från Té-adventskalendern.
Äntligen ett té som faktiskt doftar gott... lite fruktigt... kryddigt... Jag märkte att jag blev lite otålig medan jag väntade på att det skulle dra färdigt! Jag hade stora förhoppningar om hur det skulle smaka... Otåligheten kan i och för sig också bero på att jag var hungrig och ville komma igång med frukosten..! Eller både och...! ;o)
Ingredienser: Äppelbitar, hibiskus, nypon, ceylonkanel, päronbitar, kvitten, apelsinskal, kryddnejlika, vaniljextrakt.
Det visade sig att detta var det godaste téet hittills! :o) MEN... Jag insåg att innehållet i tépåsen inte är tillräckligt för en så stor kopp som jag har! Det blev liksom inte tillräckligt stark smak på det, trots att det fick dra ganska länge! Men i en kopp av mer normal storlek skulle det bli jättegott! Jag hade i några citronskivor för att få mer smak, och det funkade det också! :o)

Och med denna té-uppdatering önskar jag er alla en härlig 2:a advent!

Anneli.

Inga kommentarer: