onsdag 16 december 2015

Dagens té: nr 16

Ört-té idag igen... Det är ingen hemlighet att just ört-téer (oftast) inte tillhör mina favoriter... Svart té är mer min grej... och det har varit alldeles för få svarta téer i den här Adventskalendern om nån frågar mig!
Dagens ört-té doftade av pepparmynta, vilket i min värld är nåt positivt! Just pepparmynta har dock en förmåga att kunna ta över om man har för mycket av den i en blandning, men när jag smakade dagens té så kunde jag konstatera att så var inte fallet den här gången!
Ingredienser: Äppelmynta, citronmeliss, pepparmynta, malva, tusensköna, blåklint, ringblomma.
Det var riktigt gott faktiskt! Smaken var så klart lite "mintig" men andra smaker kunde också anas! Men nu KAN det väl ändå inte vara så många ört-téer kvar!?! I fredags sa Käre Maken att det bara var 3 - 4 stycken kvar har jag för mig, och det här är ju 3:dje ört-téet sen dess... Så kanske var det sista eller möjligtvis näst sista ört-téet! Man kan ju alltid hoppas!! :P

Nu är det 8 tépåsar kvar, vilket betyder att det är Julafton om bara 8 dagar! ÅTTA DAGAR!!! Tiden flyger verkligen fram!

Anneli.

Inga kommentarer: