tisdag 20 december 2022

Julen kom tidigt i år!

3 blogginlägg på lika många dagar! Ja, ibland händer det men jag skulle inte vänja mig om jag var du! Det bara "råkade" bli så! Dels så har jag tid att skriva ett blogginlägg idag igen och så råkar jag även ha ork! Och så var det ju det där med att det har kommit ett paket till mig idag... 😊

Jag visste att paketet var på väg och även vad det innehöll men det känns kul ändå när ett paket dyker upp! Just detta paket kommer från bokklubben Livsenergi som jag precis blivit medlem i. Igen... 😊 För om man blir medlem nu så kan man välja just den boken som jag längtat efter att ha i min ägo! Det plus en gratis present! Så jag slog till och blev medlem och hem kom det här: 
Boken Medial Läkning av Anthony William a k a Medical Medium var den första bok Anthony skrev och den första jag köpte bland alla de böcker han givit ut och denna jag fick idag är en reviderad och utökad version av den första boken. Jag vet inte riktigt vad som är annorlunda för jag har inte börjat titta i den nya än men jag ser verkligen fram emot att göra det!
Den första Medial Läkning-boken är faktiskt den enda av alla böcker jag har av MM/AW som jag har läst från pärm till pärm och som jag även recenserat här på bloggen (det blogginlägget kan du läsa HÄR). De andra böckerna har jag bara bläddrat i och läst i lite här och lite där. Som det är just nu med min trötthet och mina ögon (är trött och "grusig" i ögonen och ser lite suddigt 😩 vilket delvis är orsakat av min sköldkörtelsjukdom; Graves) så orkar jag inte läsa knappt nånting tyvärr. Det är jättetråkigt för jag älskar verkligen att läsa! Men det är som det är. Jag hoppas att jag ska orka läsa snart igen för jag har så många böcker jag vill läsa!

Orakelleken "The Spirit Animal Oracle" av Colette Baron-Reid var den jag valde som present. Jag har ju hur mycket Tarotlekar och Orakelkortlekar som helst (nån dag ska jag räkna dem för just nu har jag inte en susning hur många det är!) men man kan aldrig ha för många! 😇😏 

Och på tal om Tarotlekar... Jag fick faktiskt ett annat paket för precis 3 veckor sen som jag inte har skrivit om här på bloggen! Paketet kom från min Arch Dude (Ärkepolare) Catharina i Stockholm och innehöll...Tadaaa: en Tarotlek! 😄
The Wild Unknown Tarot! En helt för mig ny och okänd Tarotlek som jag inte har hunnit bekanta mig så mycket med än. Just nu har jag inte ro i kroppen att sitta ner med varken böcker eller Tarotlekar men så fort det lugnat ner sig i vårt hus och i mitt liv, d.v.s. nån gång efter nyår, så ska jag sätta mig ner och både försöka läsa lite och "leka" med min nya Tarotlek och min nya Orakellek!

Kanske jag till och med skulle kunna skriva ett blogginlägg om Tarot- och Orakel-lekar!?! Är det nåt som skulle vara intressant? Säg till isåfall för det gör jag så gärna om intresse finns!

Men nu avslutar jag detta blogginlägg! Vi får se när det blir nåt nytt! Men när det än blir så är du välkommen tillbaka!

Anneli.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill gärna veta mer om Tarot och orakel lekar

tantista sa...

Ja skriv gärna om orakel- och tarotlekar! Tycker tantista, som tycks uppvisa nån sorts multipla personligheter och kallade sig urbanista i två tidigare kommentarsfält... sorry! (Jag har sett dina kommentarer på det som jag skrev.🙂) Kommer du ihåg hur ditt intresse för tarot började, skulle vara roligt att veta.

Anneli Sjögren sa...

Hej Anonym och tantista/urbanista! Tack för era kommentarer och roligt att det finns fler än jag som gillar Tarot- och Orakelkort! :o)
Ja men då får jag väl börja fila lite på ett blogginlägg om Tarot- och Orakelkort! Det är tveksamt om det inlägget kommer före nyår men håll utkik! Det kommer iallafall bli ett blogginlägg jag skriver med glädje!