fredag 21 juli 2017

Recension: Boken Medial Läkning.

Idag läste jag klart boken "Medial Läkning" av Anthony William, och ett kan jag säga på en gång: Om du är en sån som benhårt tror att allt som existerar är det som du ser, kan ta på och som kan bevisas av vetenskapen, och inte är öppen för att det kan finnas nåt mer så kan du sluta läsa här och nu!
Men om du - som jag - är trött på att inte må som man ska, kanske har provat "allt" men ändå inte mår bra och är frisk, så tycker jag att du ska ge den här boken en chans!

För att kunna ta till sig innehållet i denna bok måste man ha ett öppet sinne och åtminstone kunna överväga att informationen i boken är möjlig. Jag förstår att det för er som kanske inte ens tänkt så mycket på andliga ting kan vara svårt att "smälta" vissa delar av bokens innehåll, men ge det en chans! Vad är det värsta som kan hända?

Att boken förmodligen går under epitetet "flummig" enligt de flesta stör mig inte det minsta! Jag är inte intresserad av vad andra tycker, jag är bara intresserad av att bli frisk. Men även jag var tvungen att se till att mitt sinne var öppet medan jag läste boken! Trots att jag faktiskt är ett Medium och redan inne på en andlig bana, så har jag fått se över och revidera min tro och mina föreställningar om hur det är och fungerar i den fysiska välden såväl som i andevärlden... om änglar ... själen... och Gud...
Jag har aldrig varit religiös, och jag är fortfarande inte religiös! Men andlig har jag - så länge jag har kunnat ha en egen syn på tillvaron - varit, och det har nog förstärkts medan jag läst boken.
Jag har också fått uppleva mina egna fördömande tankar om andra som jag ansett som flummiga, men som jag nu fått en ödmjukare inställning till. Jag kan utan att överdriva säga att den här boken har öppnat upp mig på så många plan och ur så många perspektiv att jag blivit mer ödmjuk och mindre fördömande inför dem som tänker annorlunda än jag. Och för det är jag djupt tacksam! ♥

Framför allt så har innehållet i boken gett mig hopp! Hopp om att allt går att bota eller åtminstone bli mycket bättre från! Det GÅR att få sitt liv tillbaka!
Att läsa den här boken var lite som en berg-och-dalbana; först står det om vad som gör oss sjuka, och mitt mod sjönk lite till att börja med. Jag tänkte att det var för svåra saker att ta itu med och omöjligt att bli frisk, men redan på nästa sida stod det om lösningen: gör så här för att bli frisk från vad-det-nu-var som just det kapitlet handlade om. Hoppet kom tillbaka och en skön lättnad smög sig på. Så var det med nästan alla kapitlen! Hoppet växte mer och mer ju längre jag läste. När jag slog ihop boken efter att ha läst den i sin helhet var jag uppfylld av hopp och framtidstro!

Nåt som var roligt med boken var att det på flera ställen står information som man aldrig hört talas om! T ex stod det: "Det kommer att ta 20 - 30 år innan vetenskapen har förstått det här" och liknande påståenden. Jag hoppas att jag lever så länge att jag får uppleva när alla de här sakerna upptäcks, för då kan jag visa boken och säga: Det här visste vissa redan för 30 år sen. 😉

Några saker i boken tycker jag fortfarande är... ja, vad ska jag säga... jag undrar om det verkligen kan stämma. Men enda sättet att få klarhet är att prova, att följa råden så gott det går och se vad det ger! För ett är då säkert: ingen information i Medial Läkning kommer göra nån sjukare! Så vad finns att förlora? Ingenting mer än det jag vill bli av med, d v s de sjukdomar som för närvarande befinner sig i min kropp. Så jag säger som Buzz Lightyear: Mot oändligheten och vidare! 😎

Anneli.

4 kommentarer:

Sofie sa...

Intressant. Jag undrar om boken innehåller Ayurvediska sättet att läka, och om det följer samma stil som Utmattningsskolan, vet du det?

Anneli Sjögren sa...

Hej Sofie!
Nä, den här boken är alldeles "egen" och följer ingenting redan etablerat. Mycket av informationen i boken finns redan bland olika "alternativare", men långt ifrån allt! Bästa sättet att kolla om detta är nåt man vill testa är att skaffa sig boken, läsa den och bilda sig en egen uppfattning. Själv älskar jag den och försöker att i större och större omfattning följa hans råd! För mig känns den här boken och informationen i den alldeles rätt!

Joanna sa...

Hans böcker har verkligen räddat mig! Härligt att hitta fler svenskar som följer och skriver om honom

Anneli Sjögren sa...

Hej Joanna! Ja, jag är såå glad att jag hittat Medical Medium! Jag försöker följa hans kostråd så gott jag kan även om jag fortfarande äter för mycket fett och har svårt att släppa chokladen... Men allting har sin tid och man kan bara göra så gott man kan!
Tack för din kommentar! ♥