söndag 11 december 2022

3:dje Advent 2022

Tänk att det redan är 3:dje advent och att det bara är 13 dagar kvar till julafton! Men nån julkänsla har inte infunnit sig vilket kanske inte är så konstigt med tanke på stöket här hemma (vi håller fortfarande på att rensa och röja) så att ta fram några julsaker känns totalt bortkastat i år! Men liiite tradition vill jag nog ändå ha så idag har jag iallafall tänt det tredje adventsljuset! 

Sen har vi ju satt upp julstjärnor och 7-armade ljusstakar i några fönster också - både här i huset och ute i Da House men det är mest för att det ska se fint ut utifrån om nån granne går förbi..! 😇 Ja, ja... det får vara så i år för min ork räcker inte till att röja så mycket varje dag. Det blir en jul nästa år också och då får jag väl plocka fram desto mer julpynt! 

Chokladen i min adventskalender har iallafall hittills varit god - ja, alla dagar utom en... Smaken den 8/12 var sockertång... Jag avskyr allt som smakar tång och alger!!! Inte för att jag kände den smaken på de två chokladbitarna som tur var men till skillnad från de andra dagarnas choklad så var dessa mycket torrare och tråkigare i konsistensen. Men choklad är ju ändå choklad, så de slank ner utan större övertalning! 😏

Och med detta korta blogginlägg önskar jag dig en fin 3:dje advent!

Anneli.

Inga kommentarer: