torsdag 30 december 2021

Min nya hälso"resa" del 21

Oj, oj, oj! Nu var det länge sen jag skrev nåt om hur det går med min nya hälso"resa"! Närmare bestämt var det den 18 april i år som den senaste uppdateringen gjordes!
Anledningarna är främst två; dels kändes det inte så roligt att skriva om att det inte hände just nånting - för det gjorde det inte - och dels behövde Jennifer på Juicy Healing ta ett extrajobb då kundunderlaget blev lidande av den pågående "pandemin" så jag har inte varit iväg på så många behandlingar som jag skulle velat och behövt! 

Här ovan ett foto på en tidningsartikel om Jennifer från i våras.

Men de behandlingar jag trots allt fått + att jag är superduktig om jag får säga det själv(!) och gör självmassage varje morgon har ändå gjort nytta! Jag är fortsatt mjukare i kroppen och periodvis inte lika svullen. Men utöver det har jag inte just nåt positivt att rapportera! Jo, att Jennifer även skaffat en IR-bastu! (IR = infraröd). Jag avskyr visserligen att basta men just IR-bastu ska verkligen vara supernyttigt för kroppen! Hittills har jag bastat jag tror 7 gånger. Och jag kommer fortsätta gå på lymfmassage och IR-bastu även efter nyår.

Men... nu stundar även nya tider och nya grepp på hälsan! I förrgår var jag iväg till en annan kompis som gör helt andra behandlingar men det tänker jag berätta mer om på andra sidan nyår! Men efter denna första behandling jag fick i tisdags kan jag säga att hoppet om ett friskare liv har tänts med förnyad styrka! Men som sagt: mer om det på nyåret! (Den som väntar på nåt gott... väntar ALLTID för länge! 😉 )

Nåt annat jag hoppas kommer att förändras till det bättre är min vikt. Den är ett sorgligt kapitel... just i skrivande stund kan jag mycket motvilligt erkänna att så mycket som jag väger idag har jag aldrig vägt förut! Men tack vare behandlingen i tisdags så börjar jag förstå varför: bland annat för att hela min kropp är helt stagnerad! Det finns liksom inget flöde! Hela jag är som en jäkla knut!
Ja, egentligen visste jag redan det - det har ju Jennifer och jag pratat om - men att det var så HÄR illa... det har iallafall inte jag fattat förrän nu! Det förklarar också varför Jennifers behandlingar inte gett den effekt både hon och jag hoppats på. Så nu hoppas jag att kunna förändra det med hjälp av både fortsatt lymfmassage och den här nya behandlingen parallellt. Men som sagt: jag kommer att berätta mer på andra sidan nyår!

Ja men Ok. Då har du fått 2021's sista uppdatering på min nya hälso"resa"! Mer kommer efter nyår, och då hoppas jag innerligt att jag kan rapportera många positiva resultat!

Med hopp om livet och ett riktigt Gott Nytt År!

Anneli.

Inga kommentarer: