lördag 11 december 2021

Nytt i vårt hus!

Som den som varit hemma hos oss eller följt min blogg ett tag och varit lite uppmärksam på mina foton och videos tagna utanför huset kanske märkt när jag lagt ut mina advents-foton, så har vi fått nya fönster här i huset! Inte riktigt alla fönster, för ett par av dem är ganska nybytta och några andra är i tillräckligt bra skick för att vi valde att vänta med att byta ut dem. Det är DYRT att byta fönster!!! 😱 Men några av våra fönster var i så pass dåligt skick att vi kände oss nödgade att byta dem. Och när Fönstereliten hade en kampanj; få en gratis ytterdörr på köpet om man byter ut minst 7 fönster, så slog vi till och bytte ut 7 fönster! Vår ytterdörr på baksidan blåste det typ nästan rakt igenom så den behövde verkligen bytas ut!

När killarna från Fönstereliten var färdiga tog jag lite foton på några av de nya fönstren och nu tänkte jag visa dem för dig!
Första fönstret är det fönster i vardagsrummet som vetter åt Da House till: 

Följaktligen så är det Da House som syns där utanför! En adventsstjärna hann jag ställa fram i fönstret också! 

Nästa fönster är det som är inne på "lill-toa": 

Här står en av mina hibiskusar!

Sista fönstret jag fotade var det i "kamin-rummet" som vi kallar det genomgångsrum som vår stora täljstenskamin står i: 

Det här fotot blev nästan som en tavla tycker jag!

Ja, nu har du fått se lite hur fint det blev med de nya fönstren och med det tänkte jag avsluta detta blogginlägg! Men redan imorgon kommer det ett nytt - det är ju 3:dje advent! 

Anneli.

Inga kommentarer: