söndag 5 december 2021

2:a advent 2021

2:a advent alla redan... Är det bara jag som tycker att tiden går fortare nuförtiden?

Idag har jag traditionsenligt fotat min adventsljusstake och dagen till ära förstås med 2 ljus tända. 

Enligt min alldeles egna tradition så tillkommer det lite olika saker för varje advent. Jag brukar ju plocka fram mina julsaker lite i taget vartefter det närmar sig jul. Idag har det kommit dit en 7-armad elektrisk ljusstake också som du kan se. Men; ytterligare en sak råkade tillkomma! Ser du den? Titta noga!

Ser du katten som tittar in genom fönstret? Det är Silva som vill komma in! Våra katter är vana vid att bli insläppta genom fönstret där men nu försöker jag vänja av dem vid det, för nu vill jag ju ha lite julfint i fönstret! Så nu fick hon komma in genom dörren och det funkade ju det med...! 😉

Jag önskar dig en riktigt fin 2:a advent och så ses vi i nästa blogginlägg!

Anneli.

Inga kommentarer: