söndag 12 december 2021

3:dje advent 2021

Nu kan man snacka om att det lackar mot jul! Det är ju inte klokt hur fort tiden går! 3:dje advent allaredan! 

Den här adventsljusstaken köpte jag för en billig peng på ÖoB för många år sen men den hänger fortfarande med! Jag tycker jättemycket om den! Jag har två andra lite mer traditionella adventsljusstakar också - såna där man ska ha mossa i - men jag gillar den här bättre!

Den vackra snön som lyst upp tillvaron de senaste dagarna håller på att töa bort men inomhus lyser det desto mer från julstjärnor, 7-armade elljusstaken och nu 3 adventsljus: 

Som du ser så har det tillkommit ytterligare julpynt sen förra söndagen. Det är ju Lucia imorgon så självklart kom Lucian som äldsta dottern gjorde när hon var 4 - 5 år fram:
Den är så söt tycker jag! ♥

Och så kom även de två porslinsänglarna som jag fick av min mamma för många år sen fram: 

Min mamma har ju varit en ängel själv nu i drygt 20 år så det känns fint att ha dessa kvar efter henne! ♥

Käre Maken och jag har bestämt att vi struntar i julklappar i år - det är ju ändå ingen av barnen som kommer hem! Men Kära Svärmor kommer hit och hon brukar gilla att få lotter så vi kommer väl att köpa några såna både till henne och till oss själva. Vem vet, kanske är det vår tur att vinna?! Det sista som lämnar en är ju som bekant hoppet och efter att fakturan för fönstren kommit så skulle det sitta fint med en vinst! Helst en med många nollor efter första siffran! 😁

Man får göra som grodan och leva på hoppet! 🐸

En riktigt fin 3:dje advent önskar jag dig!

Anneli.

Inga kommentarer: