måndag 17 februari 2020

Hur går det?

Hur går det med vad då? Jo med 2 saker:
1. Min intention att gå ut till Da House varje dag för att "jobba", d v s meditera och ta hand om mig själv.
2. Fröerna som jag tänkte så i helgen.

Jo, det kan jag berätta! 😊
Den 3 februari började jag baka allt smaskens som jag bjöd på när jag fyllde år den 8/2 och det gjorde jag ute i Da House. (Faktiskt både bakade och fyllde år! 😉 ) Och när jag ändå var där så mediterade jag en liten stund också - varje dag! Ja, bara typ 5 - 10 minuter, men det får räcka som det är just nu. Jag försöker att få in vanan till dagliga meditationer först och sen kan jag öka på tiden tänkte jag. Och hittills har jag mediterat varje dag sen dess, även efter allt bakande var klart! Sen är väl planen att jag ska göra annat där ute också som att sy, läsa, göra Tapping och sånt där, men för att det ska funka så behöver jag få till min dygnsrytm i bättre tider och där är jag inte än.
Förresten, liiite Tapping har jag faktiskt gjort! Men det är det lilla det..!

Fröerna då? Jo men serru; de är i jord nu! Igår följde Käre Maken med mig ut till Da House och höll mig sällskap och assisterade mig med sådden!
Så nu är det bara att vattna och titta till dem och vänta på att nånting ska titta upp ur jorden! Men det kommer att ta ett tag! Jag har för mig att det stod på fröpåsarna att tomaterna behövde typ 10 dagar på sig för att gro och paprikan och chilin behövde visst hela 20 dagar! Så här kommer behövas lite tålamod! Men klarade jag det förra året så ska jag väl klara det i år också! 😎
Sen får man hoppas att vädergudarna är med mig när det är dags att plantera ut det som kommer upp ur krukorna och att de är med under hela odlingssäsongen så skörden blir bra, men om det vet vi ingenting just nu! Det är bara att hålla tummarna!

Och apropå vädergudar så tänkte jag trotsa dem nu och gå ut till Da House för att meditera. Vi får hoppas att jag inte blåser bort för här viner det runt knutarna ska jag säga! Stormen "Dennis" härjar hej friskt i mina trakter. Men det ska väl lugna sig snart får vi hoppas!

Anneli.

Inga kommentarer: