söndag 22 december 2019

4:e advent 2019

En fin 4:de advent önskar jag 
alla mina bloggläsare!
Nu har adventsljusstaken, tomtarna och luciorna fått sällskap av tre sjungande snögubbar och en liten julgran! Och mer julpyntat än så här kommer det inte att bli i det Sjögrenska hemmet!
Förr - när barnen var små - kändes det mycket roligare att pynta och göra fint, men i år kommer Käre Sonen att åka ner till Stockholm och fira jul med sina syskon så det blir bara Käre Maken och jag hemma!
Ja, Käre Sonen kommer inte hem mer i år faktiskt! Han ska vara kvar över nyår också! Så man skulle kunna säga att vi inte ser honom förrän nästa decennium! Det låter länge, men i praktiken är det bara ca 1½ vecka!

Ja, snart har vi 2020 här. Det känns nästan lika konstigt som när 1900-tal blev 2000-tal! Nästan... Men det är bara att hänga med så gott man kan när tiden rusar iväg!

Nu ska jag straxt gå ut i köket och fixa middag! Idag blir det lätt, för jag gjorde en stor potatisgratäng igår som vi kommer äta rester från. Jag ska bara göra en stor, smarrig sallad och steka på nåt protein också så måltiden blir komplett! 

Ha en skön 4:e adventskväll och kom ihåg att släcka ljusen när du går ut ifrån rummet där de står tända!

Anneli.

Inga kommentarer: