tisdag 10 december 2019

Foton och videor från Ljuskvällen.

Nu har jag fått godkänt att lägga ut ett par videor och några foton från söndagens Ljuskväll i IOGTs lokal "Logen" här i Nyhyttan! Som vanligt var det en väldigt trevlig och stämningsfull eftermiddag/kväll!
Jag börjar med att visa några foton:
Benny och Sofia i full gång och full sång! 
Och så några tända ljus! Jag hade tänkt fota min kreation - ljusstaken med alla julkulorna - men det föll alldeles bort när jag hörde Sofias vackra röst! ♥
Och så kommer här två videor: På första sjunger Sofia "Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind":
Sofia och Benny hade ca 2 X 30 minuters program och vi hade fika och lottförsäljning däremellan. På vissa av låtarna var det allsång vilket verkade väldigt populärt! Folk sjöng med av hjärtans lust!
Sen avslutades hela programmet med "Nu tändas tusen juleljus" innan vi drog vinnare på lotteriet!
När publiken gått återstod avplockning och disk, men vi var flera som hjälptes åt så det gick som en dans! Men... mina stackars onda fötter har inte varit glada på mig sen dess... Men jag är bättre idag än igår så det går åt rätt håll!

Förresten: Jag tror det är första gången jag har lagt ut foton och videor här på bloggen från de Ljuskvällar som jag har varit med på, men de finns på YouTube! Prenumerera gärna på min kanal där! Jag postar inte videor så ofta och det mesta jag postar på YouTube postar jag även här - men inte nödvändigtvis allt... Och den här bloggen går ju också att prenumerera på! Gör det också vetja! Då missar du ingenting utan allt jag postar kommer rakt in till din mail!

Men hur du än gör med prenumerationer så är du hjärtligt välkommen tillbaka hit för att läsa nya blogginlägg! Jag skriver lite oregelbundet, men rätt som det är dimper det ner ett blogginlägg!

Anneli.

Inga kommentarer: