tisdag 31 december 2019

Gott Nytt År! Gott Nytt Decennium!

Så har vi då kommit fram till 2019 års sista skälvande timmar! Och tänk att jag fick ork, tid och inspiration till att skriva ett blogginlägg idag trots att jag ju var lite tveksam sist jag skrev!
Är det nu man ska avge löften om allt man vill förbättra med sig själv under det kommande året? Nä, det har jag slutat med för länge sen!
Men trots att jag som sagt inte avger några nyårslöften så har jag ändå saker jag vet att jag vill jobba på! Min hälsa framför allt! Och det innebär minst en rätt stor förändring för mig!
De största förändringarna gjorde jag ju för precis 2 år sen när jag slutade med alla mjölkprodukter och med gluten (och lite till) men nu har jag en ännu större utmaning att ta tag i: att komma i säng i vettigare tid än vad jag gör nu!

Det kanske inte verkar som nån stor utmaning för dig? Det är väl bara att gå och lägga sig? Att bestämma sig liksom!?! Mmmm... man skulle kunna tro det! Men inte för undertecknad! Och ärligt sagt så fattar jag inte riktigt varför! Visst! Jag älskar att vara uppe ensam och få rå mig själv i några timmar - ja, jag har till och med behov av att få vara ensam ett tag varje dag! Men... sömnen är viktig och även om jag sover mina 7 - 9 timmar (oftast 7 - 8 timmar) så kan jag lätt sitta uppe ända till 05.00 (och längre...) på mornarna och sover sen bort hela dagen känns det som! Det är verkligen inte bra!! Så här års ser jag knappt dagsljus vilket är riktigt dåligt! Vi människor behöver dagsljus! Och för att inte tala om hur svårt det är att kunna göra olika saker - speciellt sånt som involverar andra människor med normal dygnsrytm!
Så... år 2020... kommer det bli året som undertecknad kan vända dygnet åt rätt håll? Ja jag hoppas verkligen det! Och jag har en plan...! Men den tänker jag inte berätta för er förrän nästa decennium! För här och nu vill jag bara önska alla mina bloggläsare:

Ett Gott Nytt År! Ett Gott Nytt Decennium!

Anneli.

Inga kommentarer: