lördag 28 december 2019

Ur led är tiden!

Vad då "ur led är tiden"? Vad betyder det egentligen?
Ja för mig - just nu - betyder det att min vanliga tidsoptimism tagit sig nya svindlande höjder!
Och vad betyder det då? Jo, det betyder att jag tror att jag ska hinna med massa olika saker på en dag men att det (som oftast) totalt skiter sig av olika anledningar! Allra oftast är det för att jag kommer upp för sent ur min skönhetssömn men nästan lika ofta för att jag har ont i mina fötter eller helt enkelt blir distraherad från vad-det-nu-är-jag-tänkt-göra! Och så den där tidsoptimismen... Jag tänker att "det där hinner jag ikväll" men när kvällen kommer visar det sig att Näe! inte en chans att jag varken hinner eller orkar! Där har ni mitt liv i ett nötskal! Suck!

Men är det nån särskild anledning till att jag skriver det här just nu? Ja, så klart det är! Jag tänker att jag var så "duktig" hela advent och la ut foton och en adventshälsning till er varje söndag, men efter 4:de advent; inte ett livstecken från mig! Jag hade naturligtvis planerat att lägga ut nån fint foto på julafton och önska er alla en riktigt God Jul, men... det sket sig! Jag vaknade förstås för sent (för att jag är så trött och aldrig verkar få sova "färdigt" eller tillräckligt) och fick sen bråttom för att hinna iväg till mina svärföräldrar innan Kalle Anka kl 15.00. Naturligtvis tänkte jag att "jag fixar det när vi kommer hem igen" men vem är det jag tror att jag lurar? Det blev ju inget som ni märkte! Och varje dag sen dess har jag tänkt att "idag ska jag iallafall skriva på bloggen"! Och ni ser ju hur bra det har gått...

Ja, nu är jag här iallafall! Jag kom på att jag lovat min Arch Dude Catharina att visa vad jag sysslat med alla de torsdagar vi har haft "Hantverk- och Återbrukascafé" här i Logen i Nyhyttan och det vill jag ju göra i år! Nästa år blir det nytt Hantverk- och Återbrukscafé med nya alster! Men det är då det! Nu kommer här foton på vad jag gjort i år!
De här tofflorna och några till (som jag har gett bort) har jag suttit och knåpat med i många torsdagar! När jag hade gjort de första så skrev jag ju om det och visade foton i DET HÄR blogginlägget där min tvillingsyrra mannekängar med sina tofflor!

Sen tröttnade jag på att sticka... och då tog jag med mig min vuxenmålarbok och mina färgpennor istället! Och det här är vad jag har färglagt i boken! Here's to you Arch! ♥
Tyvärr blev inte fotona så fina i färgen. Det är lysrör i taket i Logen så ljusförhållandena är inte de bästa...
Det hade säkert gått att fixa med nån inställning i mobilkameran, men inte tänkte jag på det!
Jag har försökt att fixa till fotona i ett redigeringsprogram jag har i datorn, men jag får dem tyvärr inte bättre än så här.
Det här fotot blev ju skapligt... av nån anledning...

Vad jag ska göra när Hantverk- och Återbrukscaféet kommer igång igen i februari det avslöjar jag då! Jag har ett projekt som jag har förberett lite, men om jag orkar fullfölja... ja det återstår att se! Kanske sitter jag och färglägger i målarboken bara... Nä, det får vi hoppas att jag inte gör för iallafall just nu är jag rätt pepp på det jag har planerat att handarbeta med! Men så mycket kan jag avslöja; jag har varit tvungen att ta hjälp av några på caféet för att samla in material till mitt projekt och det är både hantverk och återbruk involverat! Mer än så säger jag inte! Moahahahahahaha!!! 😜

Nu återstår bara för mig att önska er alla en God Fortsättning och för säkerhets skull Ett Gott Nytt År ifall det inte blir fler blogginlägg förrän nästa år!

Anneli.

Inga kommentarer: