söndag 8 december 2019

2:a advent 2019

En fin 2:a advent önskar jag
alla mina bloggläsare!
Om du jämför fotot från 1:a adventsblogginlägget så ser du att det kommit fram några gulliga små tomtar framför adventsljusstaken. Men det är också det enda julpyntet som kommit fram den gångna veckan. Men det är ingen brådska! Det är ju 16 dagar kvar till julafton så jag hinner nog fylla på vad det lider! Fast jag är egentligen inte så mycket för att pynta, men lite påfyllning kommer det ändå att bli.

De små tomtarna jag har tagit fram är tillverkade av mina två äldsta barn; tomten längst till vänster gjorde min äldsta dotter när hon var 4 år och den längst till höger gjorde hon när hon var 5 år. Tomtarna i mitten gjorde min äldste son när han var 5 år tror jag. Det står tyvärr inget datum på dem som det gör på dotterns små tomtar.
Om bara en liten stund ska jag bege mig till Logen här i Nyhyttan där det ska vara "Ljuskväll" med start kl 16.00. Precis som förra året så ska jag vara med och servera kaffe. I fredags var jag där med två andra för att förbereda och då tog jag några foton. Vill du se? Ok. Här kommer de:
Färdigdukade bord med scenen som bakgrund.
Så här ser scenen ut från lite närmare håll. Här kommer min kompis Sofia stå och sjunga tillsammans med gitarristen Benny om ett par timmar.
Den här ljusstaken pimpade jag med julgranskulor. Det blev riktigt bra tycker jag!

Som jag skrev lite längre upp så ska min kompis Sofia komma och sjunga för oss tillsammans med sin gitarrist Benny. Jag kommer att fota och videofilma lite och om det är Ok med dem kommer jag lägga ut det här! Så titta in snart igen om du vill se och höra!

Nu börjar jag få bråttom, så nu är det over and out för denna gång!

Anneli.

Inga kommentarer: