tisdag 12 juli 2022

Kan det gå FÖR bra?

Nu går det nästan FÖR bra! Eller hur man nu ska se på saken...

Min läkare ringde mig igår och meddelade att nu har mina sköldkörtelhormonvärden gått ner ännu mer! Redan förra veckan var ju både T4 och T3 inom det normala referensvärdet (T4 var 14 och T3 var 6,0) men denna vecka var T4 nere på 9 vilket är under referensvärdet (som är 11 - 23 för T4 och 3,5 - 6,5 för T3) och T3 var nere på 4,6 vilket fortfarande är inom referensvärdet. Så tekniskt sett har jag HYPOTYREOS nu - inte HYPERTYREOS!
Vilket förklarar varför jag har börjat frysa... 

Hypotyreos är inte lika farligt att ha som tur är men man riskerar att vara trött, frysa och gå upp i vikt. DET har jag ingen lust med! Speciellt inte när jag har lyckats gå ner 18,6 kilo sen i mitten på mars! 
Min läkare vill att jag ska börja ta en liten dos Levaxin och först tänkte jag att det var en bra idé och sa ja till det. Käre Maken skulle åka in till stan och hämta ut det åt mig igår men glömde att ta med mitt körkort så han kom hem utan. Idag var det samma visa; mitt körkort kom inte med in till stan så här sitter jag utan Levaxin. MEN: nu har jag omvärderat situationen igen serru! 😉 Jag kom på att jag har en halv burk L-Tyrosin hemma! L-Tyrosin är en aminosyra som bl a utgör stommen i just T4 och T3 och hjälper till att bilda dessa hormoner! 

Det här borde ju göra tricket tänker jag! Om inte annat får jag väl börja ta Levaxin när jag har sett svaren på denna veckas provtagning som ska tas på fredag. Om hormonvärdena fortsätter att sjunka får jag väl omvärdera situationen igen. 

Nåt annat som går bra (men inte för bra) är min "fasta"! Nu har jag bara 14 dagar kvar efter att denna dag är avslutad! 😊 Jag börjar längta efter riktig, lagad mat men än är det ingen brådska! Jag ska nog klara 14 dagar till! 

I helgen var Bröderna Bus AKA Käre Sonen den yngre och Käre Sonen den yngste här och i söndags körde Käre Maken och jag ner dem till Stockholm igen. Med oss hem fick vi Trumsetet som Käre Sonen den yngste tog med sig när han flyttade hemifrån för snart 1 år sen. Det blev aldrig av att de fixade nånstans han kunde spela trummor där han bor nu. 

Jag försökte spela lite grann när vi hade fått in dem men herre jösses! Jag har glömt typ allt! Det blir till att öva! Stackars grannar..! 😝
Just nu står trummorna ute i Da House men så fort vi har fixat till det gamla trumrummet så ska de tillbaka dit. 

Till sist tänkte jag bara visa vad jag hittade igår: 

Slurp och mums! 😋 Det här är en av anledningarna till att jag inte fastar "på riktigt"; d v s BARA dricker juicer, örtté och vatten. Jag vill ju inte missa alla bär som växer den här årstiden!

Förresten; ett sista foto som jag tog i fredags när jasminen och schersminen blommade som allra vackrast: 

Så här fint bor vi! ♥ 

 Det här får bli allt för idag! Vi ses när vi ses! 😎

Anneli.

Inga kommentarer: