måndag 25 januari 2021

Min nya hälso"resa" del 18 + födelsedagsfix

Seeegt... Jäkligt seeegt... Zzzzz... Trött... 😪

Alltså; jag fattar inte hur man kan vara så trött hela tiden! Från jag vaknar tills det är dags att gå och lägga sig - och piggar jag på mig minsann! Sen sitter jag uppe hela natten och kommer inte i säng förrän vid 5 - 6-tiden på morgonen! Upp-och-ner-vända världen!! Och ingenting får jag gjort... Jo, jag lyckades städa bort de få julsaker jag tagit fram - typ en dryg vecka efter tjugondag knut... Bättre sent än aldrig! 😛

Men hälso"resan" var det!
Sen senast jag skrev har jag varit hos Jennifer på Juicy Healing och fått behandling 3 gånger. Alla gångerna har vi fokuserat på njurarna och levern och behandlat med Jennifers Cavitation/radiofrekvens-apparat. Jag kanske borde ha kissat i en burk för att kolla hur njurarna ser ut att funka nu mot första gången jag kollade, men jag har inte orkat... Men det är inte kissandet i en burk som är jobbigt - det är att torrfasta 12 timmar innan. Men jag ska skärpa mig endera dagen och göra det för det är ju bra att få ett kvitto på vad som (förhoppningsvis) händer.

Sen vi bestämde oss för att hålla upp med lymfmassagen för en månad sen och bara fokusera på njurarna och levern har jag blivit sämre i fötterna och anklarna igen. De senaste dagarna har jag haft så ont att jag till och med vaknat av det! 😢 Och fötterna/anklarna har börjat bli mer svullna igen. Imorgon ska jag till Jennifer igen och ska prata med henne om det så får vi se om vi ändrar nåt i hur vi jobbar med mig.
Jag har iallafall varit duktig och gjort den där självmassagen som jag skrev om i det HÄR blogginlägget. Inte riktigt varje dag, men alla dagar utom de då jag har fått behandling; hela januari + några dagar innan nyår! (Klappar mig själv stolt på ena axeln!) Men det ger inte i närheten av så bra effekt som riktigt lymfmassage! Men vi får se vad som händer. Följ min blogg så missar du ingenting! 😊

Födelsedagsfix skulle jag ju skriva om också! Om precis 2 veckor är det dags att fira att jag blir ett år äldre igen! Det är väl inte nåt att fira kanske du tänker, men i min värld ska allt som kan firas firas! Så i vanlig ordning ställer jag till kalas! Hur många vi blir vet jag inte än, men i vanlig ordning kommer jag att baka för ett helt kompani! 😉 Det är ju inte heller omöjligt att firandet dras ut över några dagar då jag har ganska många kompisar! 😊

Numera bakar jag i stort sett bara glutenfritt och alltid veganskt. Jag har tänkt ganska länge på vad jag ska hitta på att baka i år men inte riktigt bestämt mig än. Men jag vet att några av de recept jag är lite sugen på att testa innehåller rismjöl så idag tog jag fram råris jag hade i skafferiet, sköljde det noggrant och hällde upp det på en plåt efter att ha torkat det så bra jag kunnat i en kökshandduk: 

I skrivande stund håller det på att torka i ugnen. 
Riset måste bli riktigt snustorrt och när det är det så kommer jag att mala det till mjöl. Jag har en sädeskvarn till min gamla Bosch hushållsmaskin som jag är så himla glad att jag har!

Nu kanske du undrar varför i hela friden jag inte bara köper färdigmalt rismjöl, men då kan jag tala om att ris (och all annan säd) är så in i he-te skitigt och jag är inte säker på att det riset är sköljt innan det malts! (Förmodligen inte.) Dessutom blir mitt mjöl så mycket godare så jag tycker att det är värt besväret! Jag gör mycket på en gång så har jag ju sen så det räcker rätt länge!
Jag gör förresten likadant med allt som jag ska mala till mjöl! Men nöt/mandelmjöl mal jag förstås inte på min sädeskvarn utan på en vanlig gammal hederlig mandelkvarn eller så mixar jag det med mixern. 

Ja, så har jag inte jobb så skaffar jag mig! 😉 Men det är det värt! Jag vill ju att det jag bakar till mina gäster ska bli maximalt gott!

Men det här får bli allt för idag! Jag återkommer så fort jag orkar! Men håll inte andan under tiden, för nu kommer jag försöka komma igång med bakningen och så måste Da House städas, så det kan ta ett tag! But I'll be back! Promise!

Anneli.

Inga kommentarer: