söndag 25 oktober 2020

Min nya hälso"resa" del 6

Nu fortsätter berättelsen om min hälsoresa och liksom i del 5 av denna min "resa" så var jag hos kompisen Jennifer. Denna gång fick jag lymfmassage - i 90 minuter! 
Massagen var både behaglig och ibland inte så behaglig... 😛 Men jäklar vad mjuk i kroppen jag kände mig efteråt! 😌

Jennifer gav mig ett papper om lymfan och på baksidan står det instruktioner om hur man själv kan göra lätt massage för att fortsätta hjälpa lymfan att göra sitt viktiga jobb i kroppen. 

Efter jag vaknat idag läste jag igenom pappret - både framsidan med info om själva lymfsystemet och baksidan med instruktionerna för massagen, och jag tänkte: oj, oj, oj... HUR ska jag orka det här? Jag tror inte ens att jag fattade alla momenten riktigt trots att Jennifer gick igenom dem med mig igår!
Alltså, egentligen är det nog inte så jobbigt; det kanske tar runt 10 minuter att göra, men det ska helst göras varje dag och just nu känns allting så övermäktigt! 😩 Jag har ingen energi känns det som! Och just idag känner jag mig extra orkeslös! Jag känner mig gråtmild, frusen och håglös och vill bara dra nåt gammalt över mig! 😢 

Men det är inget synd om mig för det! Nä, att jag känner mig så här tror jag beror på alla processer som pågår i min kropp just nu och det i sin tur tyder ju på att det äntligen är nåt som funkar! 😊
Först var det ju hypnosen som satte fart på mentala och känslomässiga blockeringar och det kunde ju pågå i flera veckor sa "min" hypnosterapeut. Och nu får kroppen sig en omgång; först med cavitation/radiofrekvensbehandlingen i lördags och nu igår med lymfmassagen. Varken mitt psyke eller kropp är van vid all denna uppmärksamhet!

Som "grädde på moset" försöker jag skärpa mig med min kost vilket innebär både att lägga till och dra ifrån - allt enligt kostrekommendationerna från Medical Medium/Anthony William
Dra ifrån: Kaffe och té (utom örtté) som drar ut vätska ur kroppen och gör oss uttorkade(!), plus alla "NO FOODS": 

Och dessutom försöker jag dra ner ordentligt på fettintaget (fett är jobbigt för levern att ta hand om säger Medical Medium).

Lägga till: Mer frukt och grönsaker - speciellt bladgrönsaker, vatten och örttéer (målet är 3(!) liter/dag), sellerijuice (ingår i de 3 literna) och Heavy Metal Detox Smoothie (med sina 5 samverkande ingredienser: frysta blåbär, färsk koriander, spirulinaalger, dulsealger och korngräsjuicepulver + andra frukter och bär man vill ha i. Jag brukar även ha grönkål eller färsk spenat i min smoothie - när jag orkar göra den).
Som om inte det vore nog så behöver jag komma igång med något fysiskt aktivt - jag är alldeles för stillasittande! 

Det här med mat och dryck är en riktigt utmaning! Speciellt när man lägger in i ekvationen att jag är så utbränd! Dels är mat och dryck så starkt kopplad till det sociala livet (och jag är supersocial!). Jag får alltid ha med mig eget fika till exempel och ofta förklara/försvara varför jag inte äter bullarna de bjuder på... Att äta på restaurang eller hemma hos någon händer nästan aldrig, för varken kockar på restauranger eller "vanligt folk" orkar sätta sig in i hur jag vill äta och vad jag vill undvika (vilket jag kan ha förståelse för)! Det är bara de allra närmaste som bemödar sig om det.

Hemma orkar jag sällan laga mat från grunden, trots att Käre Sonen nästan alltid hjälper till med maten. Så det blir tyvärr en hel del halvfabrikat och de flesta av dem innehåller nån av NO FOODS:en. Oftast rapsolja och/eller majsstärkelse och inte alltför sällan MSG (som lurigt nog ofta kallas för "naturliga smakämnen" eller jästextrakt). MSG är bland det värsta man kan äta säger Medical Medium så det anstränger jag mig verkligen för att undvika! Men det finns i nästan allting känns det som! Suck...
Är det NÅN som inte fattar att jag känner mig totalt överväldigat av allting? 

Men det är bara att göra så gott man kan och inte ta alla förändringar på en gång! Idag gjorde jag sellerijuice iallafall och kan klappa mig på axeln och känna mig lite duktig en stund! 😌 Men nu - nu ska jag laga mig lite mat! Det knorrar i magen! Och på onsdag ska jag tillbaka till Jennifer och då ska jag få Cavitation/radiofrekvensbehandling igen! 😄 Och det kommer jag förstås att skriva om efter jag varit där!

Anneli.

Klicka HÄR för att komma till Jennifers hemsida!

Inga kommentarer: