fredag 23 oktober 2020

Samtal, stickning och fika

Nu kommer nåt så (numera) ovanligt som ett blogginlägg om syjunta! Eller... syjunta och syjunta... Det är en av deltagarna på Hantverk- och Återbrukscaféet här i Nyhyttan som kallar det så när hon förklarar för sina barn vart hon ska åka på torsdagskvällarna! Men kalla det vad du vill, roligt är det att komma hemifrån en kväll i veckan och prata lite om ditten och datten, handarbeta och fika med trevliga människor! 💕
Jag behöver det för min mentala hälsa! 😀

Förra torsdagen hade jag ju med mig min dator och satt och bloggade, för jag hittade varken min stickning eller min vuxenmålarbok. Men det gör jag inte om i första taget! Det var supersvårt att skriva samtidigt som folk runtomkring pratade och till och med pratade med mig!
Den här gången kunde jag inte heller hitta mina pysselprojekt (jag har letat som en gaaalning! 😵) men åkte förstås dit ändå; "huvudsaken är ju att man får träffas en stund och det finns kanske nåt där som jag kan göra tänkte jag". Och det gjorde det! 

Jag hittade två stickor och ett garn i ett förråd så jag rullade upp garnet till en boll och sen satte jag igång att sticka. En sjal. För det behöver jag inte nån stickbeskrivning till! 😛

Och detta var vad jag hann åstadkomma under kvällen! 

Eller... Efter jag tagit kortet stickade jag faktiskt 3 eller 4 varv till. Det går ju så snabbt nu när sjalen inte är så bred. Men eftersom jag ökar en maska varje varv så kommer det ta längre och längre att sticka varje varv.

Men... Nästa torsdag kommer jag att ta med mig mina rundstickor (om jag kan hitta dem) och sticka över sjalen på dem, för att sticka med såna här "miniflaggstänger" är riktigt ansträngande för axlarna! Så håll tummarna för att jag hittar mina rundstickor!

Imorgon är en dag jag ser fram emot vääääldigt mycket! Då ska jag åka in till stan och träffa kompisen Jennifer som ska ge mig lymfmassage! Jag har aldrig fått det vad jag kan minnas, men jag hoppas att det är en riktigt skön form av massage för jag ska få ligga på Jennifers massagebänk i hela 90 minuter! 😌 Och var så säker att jag kommer att berätta om den upplevelsen på en blogg nära dig! 😉

Anneli.

Inga kommentarer: