söndag 4 oktober 2020

Cavita... vad då?

Nu kommer nåt så ovanligt som ett blogginlägg helt utan Fluid art-tavlor! Istället kommer här som utlovat det första (på länge) blogginlägget om hälsa! Håll till godo!

Min nyfunna kompis Jennifer som ju varit med ett par gånger när vi målat ute i Da House var med i vecka 41:s Annonsbladet för Avesta/Norberg. I artikeln om henne stod om hennes behandlingar som hon gör och som jag har för avsikt att boka tid för att testa! 

Jennifer har startat ett företag som heter "Juicy Healing" där hon hjälper människor till bättre hälsa. Bland annat använder hon en apparat som har Cavitation- och Radiofrekvensteknik och ska behandla inre organ till att avgiftas och prestera bättre om jag har fattat saken rätt. 

Cavitation ska tydligen slå sönder fettceller i kroppen så man kan skölja ut dem ur kroppen och Radiofrekvensen stimulerar lymf- och blodcirkulation och löser upp stagnationer i njurarna, levern, tarmarna och bindväven, och en tredje funktion med Jennifers apparat är en slags sug; nästan som nån slags "koppning" som är bra när man har mycket fett och stagnationer i kroppen. Herre jösses! Det låter ju precis som vad jag behöver! 

Men innan jag beställer tid hos Jennifer har jag en annan hälsorelaterad sak jag ska göra, men det kommer jag berätta om i ett annat blogginlägg!

NU däremot ska jag rensa trattkantareller! Kompisen Monika har varit ute i skogen och plockat åt mig - hela 6 liter på ett ungefär! 

Svampen är redan rensad egentligen men jag är så petnoga med att få bort "skogen" ur dem så jag ska gå igenom dem innan jag förväller en del och gör "Sojasås utan soja" (<- Länk) av en del. Och så blir det nog lite stekta trattisar till middagen ikväll! 😋

Så... här har inte jag tid att sitta! Mors!

Anneli.

Inga kommentarer: