tisdag 18 augusti 2020

1 stor och 6 små

Precis som jag berättade igår så åkte jag iväg till Kattas lokal direkt efter att jag postat gårdagens blogginlägg. Och precis som jag också skrev så satt hon och väntade på mig!

Till att börja med blev det inga tavlor gjorda för vi satt och blandade till våra färger, pratade om hur vi skulle få plats med allt i Da House och så gav Katta mig en liten behandling för min onda axel och arm. Ja, jag har nog inte berättat nåt om det, men i ganska precis 6 månader har jag haft ont i vänstra axeln och armen och det verkar inte vilja gå över... Men efter Kattas behandling kände jag mig åtminstone mjukare och rörligare!

Efter behandlingen började Katta packa ihop färgflaskor och burkar, olika muggar vi har till pouringen och annat smått och gott vi använder, medan jag gjorde min största tavla hittills: 65 X 54 cm! Kanvasen var så stor så att bara en av oss fick plats att hålla på i taget och tanken var att Katta skulle göra sin (i samma storlek) när jag var färdig. Tyvärr hann hon inte det för hon var tvungen att åka till sin svärmor som behövde hennes hjälp. Men min tavla blev iallafall så här:
Om du tittar runt om tavlan så ser du ganska mycket färg som har runnit av från kanvasen. Mycket av färgen är bakom och under tavlan också så det är mer färg än vad som syns på bilden.
Jag skrapade ihop all färgen och det blev en ordentlig pöl! Katta föreslog att jag skulle göra en "reversed dip" i färgpölen med en sån där liten kanvas, så det gjorde jag. Och inte bara en... hela 6 stycken blev det!

En "reversed dip" är när man har färgerna på bordet och doppar/trycker ner kanvasen i färgen. Sen lyfter man försiktigt upp den och tittar hur det blev! Det blir en överraskning varje gång! 😮

Jag spelade faktiskt in en liten video där jag filmade alla tavlorna! Vill du se?
Här kommer den:
Jag var sååå trött när jag spelade in den här videon!! 😪 Man hör det på min röst tycker jag...
Ja, ja... Jag är inte den som håller på att förställa mig! Man får ju va' som man e' när man inte blev som man skulle, som jag skämtsamt brukar säga! 😉

Jag tog faktiskt några kort på de små tavlorna också... jag kunde förstås inte låta bli! Men mer än vanligt tycker jag blev det konstiga vinklar för att få så lite reflektioner från lysrören som möjligt... Speciellt på sista fotot. Men jag lägger ut dem här ändå nu när jag ändå fotat dem!
 De här ovan är 12 X 18 cm.
 De här är lite större! Om jag minns rätt är de 18 X 24 cm. 
Vi får se hur de här ser ut när de torkat! Jag misstänker att jag kommer att vilja jobba vidare med några av dem - lägga på lite mer färg t ex, men det vet jag inte förrän jag sett dem torra! Kanske testar jag att göra en "string pull" på nån/några. Jag vet inte om det ens funkar på torra tavlor men det kan ju vara kul att experimentera! Ja vi får se vad det blir! Men vad det än blir så kommer jag som vanligt att visa resultatet på en blogg nära dig! 😊

Välkommen tillbaka!

Anneli.

Inga kommentarer: