fredag 14 augusti 2020

Flytt på gång!

Egentligen hade jag tänkt att blogga igår... Jag brukar ju alltid skriva om och visa mina tavlor dagen efter jag har gjort dem! Men igår hann jag inte, så jag gör det idag istället!

Planen var att vi skulle ha målat redan i måndags men ingen av tjejerna kunde då, så då tänkte jag åka till lokalen på tisdagen istället - trots att ingen av de andra kunde då heller - men jag hade färdigblandade färger som jag inte ville skulle bli för gamla. Men jag valde att följa med Käre Maken in till stan för att handla istället för jag hade några saker jag behöver som jag ville titta efter.

Men i onsdags kom jag äntligen iväg!
Ingen av de andra kunde komma då heller så jag var alldeles ensam i lokalen! Lugnt och skönt, men liiite tråkigt! Men ibland är det skönt att få jobba helt ostört.

Tre tavlor blev det denna gång! Den första blev så här:
Jag började med att göra bakgrunden och sen en "chain pull" med mina kulkedjor så det blev såna där fantasiblommor/vippor.
Det blev ganska mycket färg över när tavlan var klar så då plockade jag fram garn och en liten kanvas, grundmålade kanvasen, tryckte ner garnet i färgerna och gjorde på samma vis som med kedjorna fast med garnet och det blev så här:
Det måste väl kallas för "yarn pull" då!?! 😁

Det är kul att jämföra hur det blir med kulkedjor respektive med garn! Tekniken är ju densamma för båda men det blir som du ser lite skillnad!

Den sista tavlan för dagen gjorde jag med en "dirty pour", d v s jag hällde alla färger jag ville använda i en mugg; rakt uppifrån så färgerna "plumsade" ner i varandra, sen hällde jag alla färgerna med små, snabbt snurrande rörelser ner på kanvasen, vickade runt färgen lite, drog mönster med en grillpinne och sen ställde jag kanvasen på den där "snurrplattan" som jag visade i det HÄR blogginlägget och snurrade plattan så att centrifugalkraften fick trycka ut färgerna så de täckte hela tavlan. Och så här blev den:
Jag har ingen aning om vad som är upp-och-ner på den, men det var så här den låg på bordet när jag fotade den!

Sen städade jag upp efter mig, släckte, låste och åkte hem - ganska nöjd med min dag! 😊

Och DÄR kunde detta blogginlägg vara färdigskrivet om det inte var för titeln till det... Vad då flytt? Vem ska flytta???

Jo, VI = "målargänget" ska flytta ifrån Kattas lokal! Vi kan inte vara där mer än nån dryg vecka till för Katta behöver det rummet till sina behandlingar. Men; ingen fara på taket! Vi flyttar alla målargrejerna hit till Da House! 😌 Det var därför jag följde med Käre Maken till stan i tisdags för jag ville kolla på nån plast att skydda golvet med och nån tunnare plast att skydda borden med. Jag lyckades inte hitta nåt bra, men Käre Maken meddelade mig i förrgår att han beställt hem från nätet och just i skrivande stund är han in till stan för att hämta paketet med plasterna! All is well! ♥

Och DÄR blev detta blogg färdigskrivet! 😄

Anneli.

Inga kommentarer: