måndag 31 augusti 2020

Tavla och tårta

Igår gjorde jag en tavla och idag gjorde jag en tårta! Det gick ju nästan att lista ut genom titeln till dagens blogginlägg. 😉

Vi tar det i kronologisk ordning!
Redan i förra blogginlägget avslöjade jag ju att gänget skulle samlas för att göra nya Fluid art-tavlor. Men när blir det nånsin som man förväntade sig?
Jo men nästan blev det det, men Carina kunde inte komma (och inte Kattis heller, men det visste vi ju redan) så det var Katta och jag från "orginalgänget" och så kom kompisen Helene också. Och självklart blev det fler tavlor än en, men jag gjorde bara en tavla och Katta gjorde också bara en, men Helene; hon gjorde hela fyra stycken, och hon tyckte att det var jättekul!

Jag börjar med att visa Kattas tavla för den blev färdig först:
Kortet tog jag alldeles nyss, så tavlan har redan legat på tork i drygt ett dygn och är nästan torr.

Min tavla var den andra som blev klar och den har torkat runt kanterna men inte i mitten:

Helene började med att göra den här:
Och sen av bara farten blev det fler tavlor! Jag vet inte i vilken ordning de blev till, men här kommer de:

Och nästa:
Och sista (för denna gång):
Helene sa att hon gärna kommer tillbaka och gör fler tavlor! Tror jag det, så kul som det är!!

Och så var det tårtan. Bottnarna bakade jag igår men det var idag jag monterade ihop den och bjöd på den! Och naturligtvis även fotade den:
Och vadan detta? Jo, Kära Svärmor fyller 83 år idag! Hipp hipp hurra! Och tårtan blev jättegod, hälften är kvar och kommer bli uppäten av Käre Sonen och mig imorgon till efterrätt! 😋 Frågor på det?

Nämensåatt... nu är det här blogginlägget färdigskrivet! Titta gärna in igen en annan dag för att se nya tavlor och få läsa om annat jag hittar på att skriva om! -ligt Välkommen!

Anneli.

Inga kommentarer: