måndag 17 augusti 2020

Snabbt in, snabbt ut!

Idag tittar jag bara in en snabbis för att visa de två tavlor jag gjorde igår när Katta, Carina och jag träffades i lokalen. 
Det sista jag brukar göra innan jag åker hem igen är att fota den dagens tavlor men idag var jag så trött och hungrig och hade sååå himla ont i mina fötter att jag bara fotade de två tavlor som jag hade gjort! Och här kommer de:
Den här gjorde jag först. Det är en "Dirty pour" med lila, turkos, blå och guld. Vad som är upp-och-ner...? Vet inte! Jag vill ofta se mina tavlor i torkat tillstånd för att kunna avgöra var jag tycker är "rätt" håll! Men som alltid är det i betraktarens - och framförallt i köparens - ögon!

Den andra tavlan är gjord med samma färger (men olika mycket av varje färg) och istället för att låta alla färgerna "plumsa" ner i muggen som i en Dirty pour så lät jag alla färgerna glida ner i muggen längst med kanten så de inte blandas för mycket. Sen hällde jag dem med små, cirklande rörelser på kanvasen. När det var gjort lät jag färgen glida ut lite av sig själv medan jag funderade på hur jag skulle gå vidare. Jag bestämde mig för att ta en grillpinne och bryta upp ringarna med och sen snurra ut färgen på min snurrplatta.
Resultatet? Så här:
Det blev rätt häftiga detaljer på den här tavlan och det ska bli väldigt spännande att se den helt torkad!

Men nu har jag inte tid att sitta här längre! Jag ska iväg till lokalen där Katta väntar på mig! Det kommer bli sista gången vi håller till i hennes lokal med vår målning för efter att vi gjort en tavla eller två så ska vi börja packa ihop och köra hit alla grejerna! Jag är liiite orolig för hur vi ska få plats med allting, men det ordnar sig!

Hur det går får du veta på en blogg nära dig! 😉

Anneli.