måndag 10 december 2012

Som en tjuv....

... har jag stulit bilder på facebook igen..!! :P
För ett tag sen så var jag ju så duktig och gjorde grön juice varje dag i 24 dagar, och i skrivandes stund så minns jag inte vad det var som kom emellan, men det var något som gjorde att det sket sig i alla fall... och sen dess har jag inte gjort juice en enda gång! Sad but true..! :-( Jag saknar det verkligen, och nu känns det svårt att börja om..! Vet inte riktigt varför... eller... jo, kanske.. Min råsaftcentrifug var ny ungefär på stenåldern... ärvd från min far... Och den är inte bara gammal - den är väääldigt ineffektiv också!!
Sen jag fick vetskap om juicern som jag skrev ett blogginlägg om HÄR så är det som att min gamla inte duger längre..

När jag levde som vegetarisk LCHF:are i 3½ år så åt jag ingen frukt - endast lite bär ibland - och än har jag inte riktigt kommit mig för att börja äta frukt igen... Kolhydratskräcken sitter kvar... och så har jag liksom inte hittat hur jag vill äta - vad som är optimalt för mig!
Mjölkprodukterna har jag dragit ner en del på, men än är det långt kvar innan jag kan kalla mig vegan!! Men just det här med frukt... jag vet inte.. det är inget jag längtar efter...
På mina "utflykter" på youtube har jag kommit över massa intressanta videor, bl a om C-vitamin och hur viktigt det är för hälsan. Under mina LCHF-år har jag nog fått i mig på tok för lite C-vitamin, och jag får inte i mig tillräckligt nu heller tror jag. För att vara vegetarian är jag väldigt dålig på att äta grönsaker! Och vet ni vad som är det jävligaste?? Jo, när jag behöver vital mat som allra bäst - då orkar jag inte göra det! Det blir "minsta motståndets lag" som blir rådande, och jag fastnar i ett "moment 22", d v s jag är trött och skulle behöva äta riktigt nyttigt för att boosta upp energinivåerna, men jag är för trött och orkar inte utan tar bara nåt snabbt, tillgängligt, vad-som-helst som typ bara går att stoppa i munnen - med följd att jag fortsätter vara supertrött! Nä, man skulle vara superrik och ha råd att anställa en egen kock! Men min verklighet ser inte ut så, och det är bara att rätta mun efter matsäcken!

Men usch då, vad det här blev neggigt..! Det var ju inte meningen! Det är ju så mycket i mitt liv som är både roligt och bra!! :D Bättre att fokusera på det istället! :-) Och förresten så kan man bara göra så gott man kan, och det får faktiskt räcka!! Så det så! :P ♥

Anneli.

Inga kommentarer: