måndag 13 maj 2019

Femtionde(!) och sista uppdateringen av Frekvensmedicinen.

Ååååh.... Nu har jag inte skrivit nåt på bloggen på flera veckor igen! Sorry about that, men jag har varit så himla slut och trött och haft ganska mycket att göra. Mycket med mina mått mätt alltså. Men mest har jag varit trött... och helt slut... 😪

Nåja! Nu är jag här iallafall och idag är det ju typ nästan ett "jubileum": Femtionde - 50:nde! - uppdateringen om hur det går med Frekvensmedicinen!
Och den sista... Jag har nämligen tagit ett beslut! Jag kommer inte att gå hos "min" Homeopat Kari Kokko längre. Jag skulle egentligen dit idag - Käre Maken har varit där och är säkert på väg hem nu. Men jag kommer inte att åka dit igen.
Five down - none to go! Sista dosen tog jag igår kväll!

Anledningen tror jag nästan att ni som hängt med här på bloggen ett tag kan lista ut själva: det händer ju ingenting! Inte som jag märker av. Kari säger att han både ser och märker förbättringar av min hälsa, men jag gör ju inte det själv!

Den 9 maj var det precis 3 år sen jag började gå hos Kari och från början sa han att det skulle ta 2 år att bli frisk och när vi närmade oss de 2 åren sa han att det skulle ta 3 år. Nu har de 3 åren gått och jag är långt ifrån frisk! Jag märker just ingenting! Åtminstone inte som jag kan säga att den HÄR förbättringen den är tack vare Frekvensmedicinen. Inget jag gick dit för har läkt; knölstruman är oförändrad, vikten lika så, mina ögonlock är lika svullna som när jag började min behandling och jag har lika ont i mina fötter som jag har haft de senaste 12 åren! Visst: jag har inte lika mycket hjärndimma längre, periodvis sover jag bättre och jag har fått lite mer energi, men om det beror på Frekvensmedicinen eller bara att tiden har gått och jag vilat mer och ätit nyttigare... ja hur ska jag kunna veta det?  Och quite frankly: jag kan inte ta mig råd att gå där längre! Om jag märkte att jag blev friskare och friskare för varje gång skulle jag fortsätta att försöka få ihop vad han kostar, men under rådande omständigheter så känns det inte värt det längre!

Jag känner mig väldigt besviken som ni kan förstå! Jag vet ju att Homeopatmedicin fungerar - det har funkat på mig i hela mitt liv! Men den här formen av Homeopatmedicin - Frekvensmedicin - verkar INTE funka på mig... 😢 Dags att komma på det nu 3 år och ca 18 000 kronor senare (och då har jag inte räknat med bensinkostnaden! Det är ju rätt många mil mellan Avesta och Gävle)... 😭
Ja, ingen kan anklaga mig för att prova nåt halvdant iallafall..! 😂 😎

För rättvisans skull ska jag också säga att för Käre Maken är det tvärt om: Homeopatmedicin tycker inte han har funkat på honom men Frekvensmedicinen gör det! Han har iallafall blivit mycket bättre på de drygt 2½ år som han har gått hos Kari!

Jaha ja. Vad göra nu? Jag orkar inte må så här "crappy" längre! Men jag ska nog komma på nåt - det gör jag alltid! Och tills dess ska jag försöka njuta av våren och den annalkande sommaren! Och försöka blogga lite oftare... 😅 Och ja just det: Odla lite! Och bland annat DET kommer jag förstås blogga om framöver!

Anneli.

5 kommentarer:

Lina sa...

Så trist du inte blivit bättre ...
Jag har en homeopat i Malmö som jag gått till då och då under några år. Jag har aldrig någonsin hört talas om Frekvensmedicin ...
Har homeopaten även vanliga homeopatmedel? Dvs t ex små piller man löser upp vatten och tar under tre dagar? Det kanske är den vanliga typen av homeopatmedel du ska testa?
Det finns många bluffare inom just detta. jag har haft turen att hitta en som är utbildad i Tysland och otroligt seriös. Alla små piller och medel ingår i besöken och även de ändringar/tilägg som behöver göras under resans gång. Jag har vänner som har gått till andra homeopater i Malmö där de mest vill sälja in massa dyra preparat ... Inge kul ...
Hoppas du hittar en väg som passar dig.
Stor varm kram <3

Anneli Sjögren sa...

Hej Fina Lina och tack för din kommentar! ♥
Det är precis den sortens Homeopatmedicin jag är uppvuxen med: små vita piller som man antingen tar direkt eller löser upp i vatten så som du beskriver. Och det har alltid funkat på mig! Men den här - faktiskt mycket välrenommerade Homeopaten - som jag har gått till under de senaste 3 åren ger bara Frekvensmedicin, inga små vita piller! Jag tror att han gör så för att han tjänar så himla mycket mer pengar på det och det underlättar för honom att alltid ha allting hemma (eftersom han tillverkar Frekvensdropparna själv). Men av vad jag kan bedöma så är det inte lika effektivt - åtminstone inte på mig! Jag känner mig grymt besviken och faktiskt lite lurad... Men men... Nu kommer jag inte gå dit nåt mer, och det finns andra Homeopater att gå till så jag hittar nog rätt så småningom! :o)
Bra att du hittat en Homeopat som verkligen är bra - det är guld värt!
Stor varm kram till dig med!! ♥

Anonym sa...

Hej Anneli! Intressant att läsa din resa med Kari Koko. Jag har gått hos honom nu i lite mer än ett år men jag är tveksam om jag ska fortsätta. Det kostar mycket och någon märkbar skillnad känner jag inte. Kanske ska det inte bli någon mer gång hos honom 🤔.

Anneli Sjögren sa...

Hej Anonym och tack för din kommentar! Och Gott Nytt År!
Det är inte lätt att veta vad som är bäst och vad man ska göra. Jag gjorde ju mitt val att sluta vilket inte på något sätt betytt att jag gett upp! Om du läst på min blogg det senaste typ året så vet du ju att jag gått till en annan Homeopat där jag fått "riktig" homeopatmedicin och det har hjälpt mig en bit till på vägen.
Jag kan inte säga vad du ska välja men att prova sig fram och kanske prova nåt nytt är sällan fel! Jag tror att det viktigaste är att man själv TROR på de behandlingar man väljer. Tron kan försätta berg säger man ju!
Lycka till med din fortsatta läkningsresa - oavsett vilken väg du väljer att gå!

Anonym sa...

Hej alla Jari Kokko patienter!
Det är inte Klassisk Homeopati som han bedriver.
Hans kunskap är mycket undermålig och de preparat han tillverkar är inte godkända.
Man har rätt att få veta vad man tar