torsdag 13 juni 2019

Två goda nyheter!

Undrens tid är inte förbi! Tack och lov! 😇

Inatt hade vi århundradets åska! I 5 timmar höll det mest intensiva åskovädret jag någonsin upplevt på med tillhörande blåst och ösregn! Men åskovädret i sig var inte det jag menade med under, även om jag gillar åska och det här var ett riktigt häftigt åskoväder. Nä själva undret var att mina plantor som står på gräsmattan utanför vårt hus klarade sig! Jag låg i min säng och oroade mig för dem och försökte mentalt att skydda dem genom att tänka mig en bubbla omkring dem. Lite fånigt kanske, men vad skulle jag göra? Att gå ut i ovädret och bära in dem kändes inte som ett alternativ när klockan var mellan 03.25 och 5 timmar framåt.

Om mitt mentala skydd hade nån som helst effekt har jag ingen aning om men klarat sig hade de:
Heeelt otroligt! Det var goda nyheter! Det hade jag inte vågat hoppas på! Men jag är väldigt glad och tacksam att vädergudarna inte gick ännu hårdare fram! 80 mm regn på 5 timmar kan man tycka ska räcka! 😱 😣 😧
Här ovan; tomatplantorna. Klicka på bilderna så kommer de upp i större format!

Tyvärr var det var några av paprikaplantorna som inte såg så glada ut:
Titta på dem längst ner till höger. De ser INTE glada ut. Frågan är om de ens överlever... 😢
Men Käre Maken säger att från och med imorgon ska det bli sommarväder igen med sol och 20 - 25 grader så då visar det nog sig om de klarar sig eller inte.
Och nu när vädret ska bli bättre igen ska jag försöka plantera om resen av plantorna till lite större krukor. Det är en del pyssel med plantorna!

En annan god nyhet fick jag hos tandhygienisten idag: Inga hål, ytte-pytte-lite plack och alla tänderna satt fast som de ska! Endast runt två tänder var det några småfickor, men inget alarmerande! Allt såg så fint ut sa min tandhygienist! Nu behöver jag inte komma dit förrän om 1½ år ungefär! Tjohoo! 😄

Till slut kommer här en cliffhanger: På lördag tänkte jag skriva ett blogginlägg om nåt annat jag har hållit på med i några dagar nu, men det får bli då! Välkommen tillbaka om du blev nyfiken på vad jag ska skriva om!

Anneli.

Inga kommentarer: