måndag 24 juni 2019

Visst växer pengar på träd!

Man brukar ju säga att pengar INTE växer på träd, men i vår familj gör det det! Iallafall om nån av min tvillingsyrras eller mina barn fyller 20 år! 😊

Käre Sonen är det sista av mina 5 och syrrans 4 barn som fyller 20 år och i lördags hade vi fest för att fira honom och som vår tradition varit för de andra 8 barnen så fick även detta födelsedagsbarn ett pengaträd:
Så ni ser! Pengar KAN växa på träd! 😉

Det tog en bra stund för Käre Sonen att plocka alla pengar vi hängt i den lilla björken:
Men till slut hade han "skördat" klart - och det var ingen dålig skörd:
Käre Sonen var väldigt nöjd och det var resten av oss också för vi fick jättesmaskigt fika:
Den fina (och väldigt goda) veganska marängtårtan hade "Lilla Y" (min mittemellandotter) bakat och jag hade bakat två sorters havrekakor och en kanelpaj. Mums! 😋

Nu har vi inga fler barn som ska fylla 20 varken syrran eller jag så med Käre Sonens 20-årsdag har nu denna tradition gått i graven. Men det går ju att hitta på nya traditioner! 😄 😏

Anneli.

Inga kommentarer: