söndag 30 juni 2019

4 X röd dag

Den här dagen har färgen röd som tema känns det som!

Min dag började inte så himla bra... Jag började helt plötsligt störtblöda näsblod; något jag inte gjort på väldigt länge nu! Och denna gång var värsta någonsin! Det rann blod ur båda näsborrarna och allt jag kunde göra var att hänga över handfaten och klämma åt näsan så där ganska högt upp som man ska göra. Men det tog en bra stund innan det stillade sig! Handfatet såg förfärligt ut. Rött är bara förnamnet!
Jaja... Jag är van och jag överlevde (som vanligt 😛 )! Och jag vet ju att det är ett tecken på att jag måste sova mer och ta det lugnt! (Okay då kroppen! Jag SKA ta det lugnt!) Och så ska jag öka på dosen med K2-vitamin! Jag har slarvat med att ta K2-vitamin på sista tiden.

När jag kom ner till köket stod jag inför "röd nr 2" och det var betydligt trevligare: massa nyplockade jordgubbar väntade på mig på köksbordet! Jag rensade dem och frös in ca 1½ kilo och så åt jag förstås upp en försvarlig mängd jordgubbar under tiden... Rätt schysst frukost faktiskt! 😋

"Röd nr 3" var det jag egentligen hade tänkt att visa och skriva om idag, nämligen min chiliplanta som jag skrev en saga om igår. För precis som jag skrev i slutet på gårdagens blogginlägg så gick jag ut och planterade om den i ny jord och då såg jag till min förvåning och glädje detta:
Ser ni de små, små bladen längst ner på stammen och ett till lite högre upp? Jag tror att det är små ämnen till nya grenar! Och nu när chilin fått ny näringsrik jord hoppas jag att de växer ut ordentligt så plantan blir större!
Den ÄR ju rätt tanig... 😱 Lite nya grenar skulle verkligen behövas!

Det var 3 röda. Den fjärde då kanske du undrar? Jo det är ju söndag idag! En röd dag i almanackan! 😊 Hihihi!

Ja det var allt för idag! 'till next time; ha det så bra oavsett om du jobbar eller har semester!

Anneli.

Inga kommentarer: