onsdag 26 juni 2019

Årets första egna! Mmm...

Idag bad jag Käre Maken att gå ner till grönsakslandet för att ta kort på squashplantorna som blommar nu. Jag har för ont i mina fötter för att våga gå ner dit på den knaggliga och ojämna marken. Väl där nere kollade han till jordgubbsplantorna också och hittade en handfull mogna jordgubbar - årets första!
När jag tog fotot här ovan så hade jag redan ätit upp 2 jordgubbar och de var sååå goda! Men sen kom jag på att jag ville visa er mina kära bloggläsare de fina gubbarna så då hejdade jag mig tills jag fotat dem. Men sen slank de ner fort som tusan! 😋

Men squashen var det! Det var ju dem jag hade tänkt att visa egentligen! Jo men så här ser några av plantorna ut:
Det är första året som vi (läs: Käre Maken) odlar squash!
Squashen satte Käre Maken den 29 april; direkt ut i landet, men under glas. Han säger att hade inte hela maj varit så kall så skulle det förmodligen redan finnas squashfrukter på tillväxt. Men jag är bara glad för att vi får egen squash - även om de kommer lite senare än vad de kanske hade kunnat!

Anneli.

Inga kommentarer: